PSA modyfikuje 1,6-litrowego turbodiesla

Popularna jednostka 1.6 HDI zostanie zmodernizowana pod kątem obniżenia apetytu na paliwo i emisji dwutlenku węgla.

Popularna jednostka 1.6 HDI zostanie zmodernizowana pod kątem obniżenia apetytu na paliwo i emisji dwutlenku węgla.

Sinik 1.6 HDI o mocy 92 i 115 KM zasila szeroką gamę samochodów PSA, począwszy od miejskich modeli C3 i 208, poprzez kompaktowe C4 i 308, minivany C4 Picasso oraz 5008, aż po użytkowe Berlingo i Partnera.

W celu obniżenia zużycia paliwa i emisji związków węgla, w jednostce zastosowano:
- nową pompę oleju o zmiennym wydatku;
- nowy typ oleju w silniku i skrzyni biegów o małej lepkości;
- nowy rodzaj uszczelniacza wału korbowego;
- zmodyfikowane koło pasowe paska alternatora;
- pompę próżniową o niskim tarciu.

Emisja dwutlenku węgla spadła dzięki temu o 6 proc., co w wielu krajach przekłada się na dodatkowe ulgi podatkowe. Auta ze zmodyfikowanym silnikiem pojawią się w polskich salonach jesienią br.

Reklama

msob, źródło: PSA

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy