Porsche 718 GTS 4.0 - na przekór ekologom

Zaskakująco miła informacja dotarła właśnie z Zuffenhausen - Porsche zdecydowało się zamienić doładowaną, czterocylindrową jednostkę, na wolnossącą sześciocylindrową!

Przy okazji modernizacji modeli Cayman oraz Boxster, przeprowadzonej w 2016 roku, Porsche zasmuciło swoich fanów, zmieniając wolnossące, sześciocylindrowe jednostki na czterocylindrowe, doładowane. Przy okazji oba te samochody zostały wreszcie uznane za różne wersje tego samego modelu i zaczęły być oferowane pod nazwą 718, przy okazji nawiązując do historii czterocylindrowych aut Porsche. Nowe jednostki dało się polubić, ale wiele osób zwracało uwagę, że przynajmniej w najostrzejszej odmianie GTS, powinno się pozostać przy wysokoobrotowym silniku bez turbo.

Reklama

I wiecie co? Porsche wysłuchało naszych próśb! A nawet więcej, niż wysłuchało. Podczas gdy modele sprzed modernizacji napędzane były silnikiem 3,4 l o mocy 340 KM, nowy Cayman i Boxster GTS otrzymają 4-litrową jednostkę o mocy 400 KM! Wartość ta jest osiągana przy 7800 obr./min, więc możemy ponownie przygotować się na radość z wkręcania na wysokie obroty sześciocylindrowego, wolnossącego boksera. Jednostka ta została zaczerpnięta z najbardziej ekstremalnych odmian modeli 718 - Cayman GT4 oraz Spyder, w których rozwija ona 420 KM oraz 420 Nm. Porsche nie podało wartości momentu obrotowego dla nowych GTSów.

Nowe modele mają rozpędzać się do 100 km/h w 4,5 s i jechać nawet 293 km/h. Dane dotyczą wersji z manualną, sześciobiegową przekładnią. To o 0,4 s szybciej, niż obecnie oferowane GTSy z 365-konnym silnikiem 2,5 l turbo. Z drugiej strony bieżące modele ze skrzynią PDK osiągają 100 km/h w zaledwie 4,1 s. Jaką wartość osiągnie nowa wersja? Na te dane będziemy musieli jeszcze poczekać, ponieważ w komunikacie nie ma słowa nawet o przekładni automatycznej. Wiemy natomiast, że 4-litrowa jednostka wyposażona jest w piezoelektryczne wtryskiwacze, kanały dolotowe o zmiennej długości, odłączanie jednego rzędu cylindrów oraz filtr cząstek stałych.

Do standardowej specyfikacji modeli należy zawieszenie Porsche Active Suspension Management, seryjnie występujące z prześwitem zmniejszonym o 20 mm. Opcjonalnie sportowe zawieszenie PASM może być obniżone o 10 mm. Standardowe wyposażenie obejmuje też inne zorientowane na osiągi komponenty, takie jak system Porsche Stability Management z osobno uruchamianym trybem PSM Sport, pakiet Sport Chrono wraz z udoskonaloną aplikacją Porsche Track Precision, Porsche Active Drivetrain Mounts oraz Porsche Torque Vectoring z mechaniczną blokadą tylnego mechanizmu różnicowego.

Nowe GTSy wyposażono w 20-calowe obręcze kół z lekkich stopów w kolorze czarnym, z satynowym wykończeniem, oraz opony przeznaczone do aut o wysokich osiągach (w rozmiarze 235/35 ZR 20 z przodu i 265/35 ZR 20 z tyłu). Za nimi kryje się ulepszony układ hamulcowy, który otrzymał nawiercane krzyżowo tarcze i czerwone zaciski. Jako opcja dostępny jest układ hamulcowy Porsche Ceramic Composite Brake.


Wyróżnikami stylistycznymi nowych GTSów są ciemne, kontrastujące detale. Ich lista obejmuje listwę spojlera, wypełnienie wlotów powietrza przedniego zderzaka Sport Design, moduły przednich świateł przeciwmgłowych i tylnych lamp oraz dolną część przeprojektowanego tylnego zderzaka.

We wnętrzu sportową atmosferę podkreślają elementy obite ciemną alcantarą: środkowe panele standardowych foteli sportowych Plus, koło kierownicy, dźwignia zmiany biegów oraz podłokietniki drzwi. W modelu 718 Cayman GTS 4.0 materiał ten pokrywa również słupki A i podsufitkę. Opcjonalny pakiet wnętrza GTS dodaje kolejny kolor: do wyboru są odcienie Carmine Red lub Chalk. Akcenty obejmują obrotomierz, pasy bezpieczeństwa, wszystkie ozdobne szwy oraz haftowane logo "GTS" na zagłówkach i napis "PORSCHE" na dywanikach z czarnym obszyciem. Elementy dekoracyjne oraz wykończenie konsoli środkowej wykonano z włókien węglowych.


Modele 718 GTS 4.0 są standardowo wyposażone w system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości oraz pakiet Sport Chrono z udoskonaloną aplikacją na smartfon Porsche Track Precision. Podobnie jak rozwiązania wykorzystywane w motorsporcie, podczas sesji torowych na wyświetlaczu PCM podaje ona informacje dotyczące osiągów i zapisuje je do późniejszej analizy. Na życzenie dostępny jest moduł nawigacyjny online z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, obsługą głosową i usługami Porsche Connect, a także nagłośnienie przestrzenne Bose lub wysokiej klasy system audio firmy Burmester.

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 będzie oferowane w cenie 407 tys. zł, a 718 Boxster GTS 4.0 - 410 tys. zł. Oba modele będą dostępne w Porsche Centrach od końca marca 2020 r.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy