Oto mocarny Peugeot 308 R HYbrid
Koncepcyjna hybryda od Peugeota z 500-konnym układem napędowym i 4x4
Auto bazuje na modelu 308, który otrzymał zmodyfikowane nadwozie z agresywnie wystylizowanymi zderzakami, grillem, a także poszerzonymi progami. Samochód porusza się na 19-calowych alufelgach, na które naciągnięto opony w rozmiarze 235/35. Uwagę zwraca również nietypowe lakierowanie - większość auta pokryto niebieskim, metalicznym kolorem, natomiast tył to matowa czerń.
We wnętrzu z kolei znajdziemy cztery, kubełkowe fotele obszyte jasnobrązową skórą oraz wiele czerwonych akcentów. Deskę rozdzielczą pokryto natomiast materiałem wykonanym w nowatorskiej technice cyfrowego tkania, co pozwala uzyskać miękką powierzchnię i zrezygnować z tradycyjnych tworzyw, co zmniejsza masę pojazdu.
To co jednak w Peugeocie 308 R HYbrid najważniejsze, ukryto pod maską. To dobrze znana, 270-konna jednostka 1.6 THP, którą wspomaga motor elektryczny o mocy 115 KM. Drugi identyczny "elektryk" znajduje się przy tylnej osi, co oznacza, że hybryda ta ma napęd na cztery koła oraz łączną moc wynoszącą 500 KM. Za przekazywanie jej na przednią oś odpowiada sześciostopniowa automatyczna skrzynia biegów.
Peugeot 308 R HYbrid rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 4 sekundy, a pokonanie jednego kilometra zajmuje mu jedynie 22 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.
Jeśli jednak kierowca nie potrzebuje aktualnie pełni możliwości tej mocarnej "trzystaósemki", może wybrać jeden z mniej ekstremalnych trybów jazdy. Do spokojnego poruszania się wystarcza w pełni elektryczny, który wykorzystuje głównie tylny motor. Tryb drogowy oferuje już 300 KM i 400 Nm (silnik benzynowy + tylny) a torowy oznacza 400 KM i 530 Nm. Pełnię możliwości układu napędowego otrzymujemy do dyspozycji w ustawieniu Hot Lap - 500 KM i 730 Nm.