Oszczędniejsze BMW serii 5
BMW przeprowadza sezonowe zmiany w palecie silnikowej. "Piątka" otrzyma nowego turbodiesla, którego wprowadzono już w X3 po liftingu.
2-litrowa jednostka będzie dostępna w dwóch wersjach mocy: 150 KM w 518d (wcześniej - 143 KM) oraz 190 KM w 520d (dotychczas - 190 KM). Uzbrojono ją w aluminiową skrzynię korbową z termicznie mocowanymi okładzinami w celu zmniejszenia tarcia, zintegrowane wałki wyrównoważające, pompę oleju o zmiennym wydatku, turbosprężarkę o zmiennej geometrii oraz wtrysk common rail z elektromagnetycznymi wtryskiwaczami generującymi ciśnienie do 2000 barów. Silnik standardowo współpracuje z systemem start-stop i 6-stopniową skrzynią manualną; 8-biegowy automat oferowany jest za dopłatą. Wariant 520d występuje też z napędem na obie osie xDrive.
BMW 518d w wersji sedan przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,5 s (kombi: 9,1 s) i zużywa średnio od 4,3 do 4,7 l/100 km, zależnie od rozmiaru kół (kombi: 4,6-5,0 l/100 km).
520d sedan na sprint do "setki" potrzebuje 7,9 s (kombi: 8,1 s lub 8,2 s z napędem na cztery koła). Średnie zużycie paliwa waha się od 4,1 do 5,1 l/100 km, zależnie od odmiany napędu i rozmiaru kół (kombi: od 4,5 do 5,4 l/100 km). Najoszczędniejsza jest wersja tylnonapędowa z przekładnią automatyczną.
Przy okazji BMW wprowadza do oferty m.in. najmocniejszą serię 2 Coupe z napędem xDrive (M235i xDrive o mocy 326 KM), cztery kolejne wersji serii 4 Gran Coupe z napędem xDrive oraz nowe jednostki dla otwartej serii 4 (jedną benzynową - 2.0 184 KM - oraz trzy turbodiesle o mocy 218, 258 i 313 KM). X5 w wersjach 30d, 40d, 50i oraz M50d otrzyma natomiast zmodernizowaną skrzynię automatyczną o 8 przełożeniach.
Nowości pojawią się również na liście wyposażenia. Serie 1, 2, 3, 4 i 5 z automatycznymi skrzyniami oraz nawigacją otrzymają nowe oprogramowanie, uwzględniające przy zmianie biegów przebieg drogi przed autem (np. zbliżający się zakręt). Radio Professional oraz nawigację Business zaopatrzono w nowe, szybsze jednostki sterujące oraz dodatkowe usługi BMW Connected Drive. Seryjne wyposażenie serii 5 Gran Turismo wzbogaciło się o skórzane siedzenia Dakota, a serii 3 - zależne od prędkości wspomaganie Servotronic oraz czujnik deszczu. Modele M3, M4 i X5 będą z kolei oferowane w nowych kolorach z palety Individual oraz z nowymi tapicerkami skórzanymi.
msob