Mercedes GLA od 109 900 zł

W marcu 2014 r. w polskich salonach pojawi się pierwszy kompaktowy SUV Mercedesa - GLA. Podstawowa odmiana benzynowa 200 z 1,6-litrowym silnkiem benzynowym z turbodoładowaniem (156 KM) będzie kosztowała 114 500 zł.

Mercedes GLA zadebiutował oficjalnie podczas wrześniowych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. To czwarty z rodziny pięciu nowych kompaktów z gwiazdą. Poza tym należy do niej klasa A i B oraz stylizowany na coupe sedan o nazwie CLA. W przyszłym roku pojawi się jeszcze dynamicznie opakowane kombi - CLA Shooting Brake.

Gama silnikowa GLA będzie się początkowo składać z czterech wersji.

Podstawowa odmiana GLA 200 otrzyma 1,6-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 156 KM przy 5300 obr./min i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale 1250-4000 obr./min. Za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni ręcznej będzie on napędzaj koła przedniej osi. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,9 s i osiąga prędkość maksymalną 215 km/h. Średnie zużycie paliwa to według Mercedesa 5,9 l/100 km.

Reklama

Mocniejszy wariant benzynowy - GLA 250 - napędzany jest 2-litrowym silnikiem turbo o mocy 211 KM przy 5500 obr./min i 350 Nm maksymalnego momentu w zakresie 1200-4000 obr./min, połączonym wyłącznie z 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią zautomatyzowaną DCT. Model dostępny jest z napędem na przednią lub obie osie. Zależnie od wersji, "setkę" osiąga w 7,2 lub 7,1 s i rozpędza się do 235 lub 230 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 6,0 lub 6,5 l/100 km.

Do wyboru są także dwa 2,1-litrowe turbodiesle. Słabszy (GLA 200 CDI) generuje moc 136 KM przy 3400 obr./min i 300 Nm maksymalnego momentu dostępnego od 1400 do 3000 obr./min. Może współpracować z 6-stopniową skrzynią manualną i napędem na przednie koła lub przekładnią DCT oraz napędem na obie osie 4Matic. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w przypadku wersji przednionapędowej wynosi 10 s, jej prędkość maksymalna to 205 km/h, a średnie zużycie oleju napędowego - 4,3 l/100 km (dane dla odmiany 4x4 to, odpowiednio, 9,9 s, 200 km/h i 4,9 l/100 km).

Mocniejszy turbodiesel (GLA 220 CDI) rozwija moc 170 KM przy 3400 obr./min i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego od 1400 do 4000 obr./min. Ta odmiana oferowana jest tylko ze skrzynią DCT, z napędem na jedną lub obie osie. Oba warianty uzyskanie prędkości 100 km/h potrzebują 8,3 s i rozpędzają się maksymalnie do 215 km/h. Przednionapędowy ma średnio zużywać 4,4 l/100 km, a 4x4 - 4,9 l/100 km.

We wrześniu do oferty dołączy jeszcze najtańsza wersja benzynowa GLA 180 z 1,6-litrowym silnikiem turbo o mocy 122 KM, 6-stopniową przekładnią manualną i napędem na obie osie. 

Auto oferowane będzie w trzech liniach wyposażenia: Style, Urban i AMG Line, różniących się m.in. detalami wykończenia nadwozia czy wzorem obręczy.

Ceny Mercedesa GLA w Polsce:

  • GLA 180: 109 900 zł (dostępny od września 2014 r.)
  • GLA 200: 114 500 zł
  • GLA 250 DCT: 134 000 zł
  • GLA 250 DCT 4MATIC: 141 900 zł
  • GLA 200 CDI: 145 000 zł
  • GLA 200 CDI DCT 4MATIC: 155 000 zł
  • GLA 220 CDI DCT: 157 000 zł
  • GLA 220 CDI DCT 4MATIC: 166 500 zł


msob

Mercedes GLA 45 AMG - zapowiedź

Mercedes GLA na powitanie

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy