Jeep Wrangler będzie hybrydą
W połowie bieżącego roku w salonach pojawią się pierwsze hybrydowe Jeepy z rodziny 4xE: Renegade oraz Compass. W trzecim kwartale dołączy do nich hybrydowy Wrangler.
O hybrydowych Renegade i Compassie wiemy już niemal wszystko. Najważniejsza zmiana to zastąpienie tylnego mechanizmu różnicowego silnikiem elektrycznym. Z uwagi na baterie akumulatorów masa hybrydowego egzemplarza w porównaniu do auta z silnikiem wysokoprężnym i napędem 4x4 wzrosła o niecałe 100 kilogramów. Konstruktorom udało się jednak zachować kubaturę przestrzeni pasażerskiej. W sumie - w topowej wersji - kierowca ma do dyspozycji aż 240 KM. 180 KM generuje benzynowe 1,3 l turbo napędzające wyłącznie koła przedniej osi. Pozostałych 60 KM dostarcza elektryczny silnik trakcyjny napędzającego koła tylne. Baterie o pojemności 11 kWh zapewniają zasięg do 50 km. Producent przewidział też słabszy wariant o mocy systemowej 190 KM.
Największą zagadką pozostaje układ, jaki trafi do wizytówki amerykańskiej marki - Jeepa Wranglera. Obecnie w europejskiej ofercie Wranglera klienci mają do wyboru dwa czterocylindrowe silniki spalinowe: benzynowe 2,0 l turbo o mocy 270 KM lub wysokoprężny 2.2 CRD generujący 200 KM. Oba standardowo sprzęgane są z automatyczną ośmiostopniową skrzynią biegów.
Póki co wszelkie informacje na temat hybrydowego Wranglera szczelnie okrywa zasłona tajemnicy. Wszystko wskazuje jednak na to, że auto zachowa klasyczny układ 4x4 ze skrzynią rozdzielczą i mostami napędowymi, a dodatkowy silnik elektryczny zintegrowany zostanie z automatyczną skrzynią biegów.
Na potwierdzenie tych przypuszczeń musimy jednak trochę poczekać. Producent poinformował właśnie, że debiut pierwszego hybrydowego Wranglera zaplanowany został na maj.