Jaka Skoda Kamiq najbardziej do ciebie pasuje?

Kamiq czyli najmniejszy, a zarazem najchętniej kupowany SUV w gamie Skody. Samochód przeszedł właśnie modernizację, która uczyniła go jeszcze atrakcyjniejszym. Auto dostępne jest w kilku wersjach wyposażenia i silnikowych - którą z nich najlepiej wybrać?

Prezentacja partnera

Jaki silnik wybrać do Skody Kamiq?

Gamę silnikową Skody Kamiq otwiera jednostka 1.0 TSI o mocy 95 KM. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 11 s, co jest w zupełności wystarczające nie tylko w ruchu miejskim. Ponadto maksymalny moment obrotowy 175 Nm osiągany jest przy 1600 obr./min, więc Kamiq już od dolnych rejestrów obrotomierza jest dynamiczny. Kierowca nie musi zatem sięgać często do dźwigni zmiany biegów. Nieduża pojemność oraz możliwość utrzymywania silnika na niskich obrotach, owocują średnim spalaniem na poziomie 5,5 l/100 km.

Bardziej wymagający kierowcy mogą zdecydować się na silnik 1.0 TSI w wersji o mocy 115 KM. Rozwija ona także wyższy maksymalny moment obrotowy 200 Nm, co przekłada się na jeszcze lepsze osiągi. Sprint do 100 km/h zajmuje 9,7 s, więc jest to różnica zauważalna, a średnie spalanie nie tylko nie zwiększyło się względem 95-konnej wersji, ale jest nawet minimalnie mniejsze (5,4 l/100 km). Lecz nie tylko dlatego warto rozważyć dopłatę do mocniejszej odmiany.

Jednostka ta łączona jest ze skrzynią manualną o sześciu przełożeniach, co docenią szczególnie osoby poruszające się często poza miastem (choćby po obwodnicy). Dodatkowe przełożenie pozwala obniżyć spalanie i sprawia, że w kabinie jest ciszej przy większych prędkościach. Drugi argument za mocniejszym silnikiem to możliwość dokupienia automatycznej dwusprzęgłowej przekładni DSG mającej siedem biegów. Dopłata do niej wynosi 6750 zł i w każdej sytuacji docenimy wygodę, jaką daje brak konieczności sięgania do lewarka i operowania sprzęgłem. Najbardziej oczywiście docenią kierowcy, którzy jeżdżą głównie po mieście, gdzie często zmienia się przełożenia i stoi w korkach.

Na szczycie gamy nowej Skody Kamiq stoi jednostka 1.5 TSI o mocy 150 KM. To propozycja dla kierowców lubiących dynamiczną jazdę i mających w sobie sportową żyłkę. Silnik ten pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 8,3 s i on również łączony jest z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-stopniową DSG.

Wyraźnie wyższa pojemność oraz moc zwykle oznaczają także proporcjonalnie wyższe spalanie. Inżynierowie Skody znaleźli jednak na to sposób. Jednostka 1.5 TSI wyposażona jest w system dezaktywacji cylindrów, dzięki któremu podczas spokojnej jazdy pracują tylko dwa z nich, a więc samochód napędzany jest niejako przez silnik o pojemności mniejszej o połowę. W razie potrzeby oczywiście kolejne dwa cylindry aktywują się w ułamku sekundy, jeśli kierowca mocniej wciśnie gaz. Rozwiązanie to pozwala uzyskać bardzo wymierne korzyści, dzięki czemu najmocniejsza Skoda Kamiq zużywa jedynie 5,7 l/100 km.

Czym różnią się wersje wyposażenia w Skodzie Kamiq?

Podstawowa wersja wyposażenia w Skodzie Kamiq nazywa się Essence i zawiera wszystkie elementy z zakresu bezpieczeństwa oraz komfortu, jakie powinny znaleźć się w nowoczesnym samochodzie. Standardowe wyposażenie obejmuje między innymi klimatyzację, oświetlenie LED, asystenta pasa ruchu niepozwalającego na niezamierzone zjechanie z pasa ruchu, system zapobiegania kolizjom, rozpoznawanie znaków drogowych, czujniki cofania, 16-calowe alufelgi, a także wirtualne wskaźniki na ekranie o przekątnej 8 cali i system multimedialny z ekranem o przekątnej 8,25 cala. Cena tak wyposażonej Skody Kamiq to 87 700 zł.

Bardziej wymagający kierowcy powinni zainteresować się odmianą Selection, oferującą dodatkowo dwustrefową klimatyzację automatyczną, tempomat, kamerę cofania, czujniki parkowania z przodu, system wyboru trybu jazdy oraz skórzaną kierownicę wielofunkcyjną. Ponadto bogatsza wersja daje także możliwość zdecydowania się na jedną z czterech opcji wykończenia wnętrza - Loft, Lodge, Dynamic oraz Suite Black. Różnią się one między innymi zastosowanymi tapicerkami, wykończeniem boczków drzwiowych oraz elementami ozdobnymi. Przykładowo Dynamic ma bardziej sportowy charakter i oferuje sportową, trójramienną kierownicę oraz sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Z kolei Suite Black to wariant najbardziej ekskluzywny, za sprawą choćby skórzanej tapicerki i elektrycznej regulacji fotela kierowcy. Skoda Kamiq Selection wyceniona jest na 99 800 zł.

Zdecydowanie najciekawszą i najbardziej wyrazistą odmianą w gamie Skody Kamiq jest Monte Carlo. Nawiązanie do słynnego rajdu nie jest tu przypadkowe, ponieważ wersja ta skierowana jest do osób lubiących samochody o sportowym charakterze. Wyróżnia się ona bardziej lakierowanymi na czarno lusterkami, obramowaniem grilla, relingami, dyfuzorem oraz elementami przedniego zderzaka. Do standardu należą też 17-calowe felgi z czarnym matowym wykończeniem oraz dach panoramiczny. Na życzenie pozostała część dachu oraz słupki A również lakierowane są na czarno.

We wnętrzu Kamiq Monte Carlo znajdziemy sportową, trójramienną kierownicę pokrytą perforowaną skórą oraz kubełkowe fotele wyglądające jak wzięte z auta rajdowego i pokryte zarezerwowaną dla tej odmiany tapicerką z kolorowymi pasami oraz wstawkami ze skóry o fakturze włókna węglowego. Do karbonu nawiązują także wstawki ozdobne na desce rozdzielczej.

Odmiana Monte Carlo oferuje także matrycowe reflektory, przyciemniane szyby, oświetlenie nastrojowe oraz składane lusterka. Jej ceny zaczynają się od 114 250 zł.

Która Skoda Kamiq najlepiej do ciebie pasuje?

Konfigurując Skodę Kamiq mamy do naprawdę szeroki wybór i Kamiq może być zarówno propozycją dla osób szukających praktycznego i oszczędnego auta do miasta, standardowo wyposażonego we wszystkie niezbędne w nowoczesnym samochodzie elementy, albo odpowiedzią na potrzeby kogoś, kto nie zamierza nawet w niedużym SUV-ie rezygnować z długiej listy dodatków i bardzo dobrej dynamiki. Coś dla siebie znajdą też miłośnicy sportowych wrażeń.

Którą więc Skodę Kamiq wybrać? Na to musi każdy sam odpowiedzieć. Subiektywnie można wskazać dwa najciekawsze warianty. Pierwszy to 1.0 TSI 115 KM ze skrzynią DSG i wyposażeniem Selection. Bardzo duża dynamika, rozsądne spalanie oraz wyposażenie seryjne, które zadowoli nawet wymagających kierowców, to udane połączenie. Taka Skoda Kamiq kosztuje 110 800 zł.

Alternatywnie warto polecić Kamiq 1.5 TSI DSG Monte Carlo - świetne osiągi, zadziorna prezencja oraz sportowo wykończone wnętrze, pozwalają wyróżnić się na drodze i dają sporo przyjemności z obcowania z samochodem. Na topową Skodę Kamiq trzeba przygotować 127 750 zł.

W zależności od rodzaju napędu zużycie paliwa dla modelu Kamiq 5,4 - 6,1 l/100 km; emisja CO2 123 -137 g/km zostały określone zgodnie z procedurą WLTP.

 

Prezentacja partnera

.
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy