Frankfurt 2013 - Panamera z 300-konnym turbodieslem

Zgodnie z obietnicą złożoną przy okazji wiosennego liftingu Porsche wprowadza do gamy silnikowej Panamery mocniejszego turbodiesla.

3-litrowy turbodiesel V6 o mocy 300 KM przy 4000 obr./min i 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie 1750-2500 obr./min zastąpi stosowaną dotychczas jednostkę o tej samej pojemności (250 KM i 550 Nm). Niemieccy inżynierowie zastosowali m.in. nowy wał korbowy i tłoki oraz zwiększyli ciśnienie doładowania (z 2,5 do 3 barów). Po raz pierwszy pod maską Porsche pracuje turbosprężarka z wodnym systemem chłodzenia.

W rezultacie Panamera Diesel rozpędza się od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 6 s (o 0,8 s szybciej niż poprzedni model) i rozpędza się maksymalnie do 259 km/h (wcześniej: 244 km/h). Przy okazji o 100 kg, do 2600 kg, wzrosła dopuszczalna masa przyczepy z hamulcem.

Reklama

Za sprawą zmodernizowanej przekładni automatycznej o 8 przełożeniach limuzyna Porsche zużywa też mniej paliwa - średnio 6,4 l/100 km (dane producenta).

Ponadto, model standardowo otrzymał elektroniczną blokadę tylnego dyferencjału Porsche Torque Vectoring Plus (zmienia rozdział momentu obrotowego poprzez przyhamowanie lewego lub prawego koła), wcześniej zarezerwowaną tylko dla odmian benzynowych, na nowo zestrojone zawieszenie oraz sztywniejsze stabilizatory.

Wzmocniona Panamera Diesel zadebiutuje we Frankfurcie, a do salonów trafi w styczniu 2014 r. W Niemczech będzie kosztować od 85 300 euro.

msob

Porsche Panamera po liftingu - INFORMACJE I ZDJĘCIA

Porsche Panamera Turbo - test

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy