CR-Z i Insight znikną z Europy

Z powodu słabej sprzedaży Honda wycofuje z europejskiej oferty hybrydowe modele Insight i CR-Z. Do nabycia zostały ostatnie egzemplarze obu modeli.

W ubiegłym roku popyt na Insighta spadł w Europie o 62 proc., do zaledwie 1242 aut, a na model CR-Z - o 66 proc. (695 sprzedanych egzemplarzy; dane pochodzą z JATO Dynamic).

Jednym z powodów nikłej popularności obu Hond są ich wysokie ceny; relatywnie niewielkie auta wyceniono na poziomie większej i bardziej dojrzałej konkurencji. Typowane na duchowego spadkobiercę CRX-a coupe CR-Z musiało zmagać się z coraz popularniejszymi hot hatchami, a Insight był niewiele tańszy od Priusa, za to sporo droższy od hybrydowego Yarisa. W krajach, w których nabywcy oszczędnych aut mogą liczyć na ulgi podatkowe, sprzedaż obu modeli podgryzały też miejskie i kompaktowe turbodiesle.

Reklama

Niepowodzenie hondowskich hybryd kontrastuje z wynikami Toyoty, która w ubiegłym roku sprzedała na Starym Kontynencie 153 tys. aut z napędem hybrydowym, o 43 proc. niż w 2012. Większość z nich to produkowane w Europie Yarisy i Aurisy. Sama Honda zmieniła niedawno taktykę i wprowadziła Civica oraz CR-V z niewielkim, 1,6-litrowym turbodieslem.

msob, źródło: Autonews

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD Lifestyle - TEST

Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle - TEST

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy