Core2Duo w TT-S

Od kilku lat czołowi producenci wraz z grupami naukowców podejmują próby skonstruowania tzw. autonomicznego samochodu, czyli pojazdu który nie potrzebuje kierowcy.

Dotychczas koordynatorem przedsięwzięcia była wojskowa agencja DARPA. W minionych dwóch latach organizowała ona zawody, w których pojazdy autonomiczne rywalizowały na pustyni oraz - co znacznie trudniejsze - w mieście.

Tym razem wojskowi w projekt nie są zaangażowani. Przedsięwzięcie jest całkowicie cywilne, a bierze w nim udział grupa studentów uniwersytetu w Stanford, przy współpracy Volkswagen Electronics Research Lab.

Za bazę do prac posłużyło audi TT-S. Samochód otrzymał pseudonim Shelley, co stanowi hołd Michelle Mouton, która swoje największe sukcesy odnosiła w barwach Audi. To właśnie ona, jako pierwsza kobieta wygrała w 1985 roku legendarny wyścig Pikes Peak.

I to właśnie trasę tego wyścigu ma samodzielnie pokonać Shelley. Próba zostanie podjęta podczas przyszłorocznym zawodów, które odbędą się w lipcu.

Audi TT-S stanowi poważny krok naprzód w stosunku do samochodów jeżdżących w konkursach organizowanych przez DARPA. Przede wszystkim wszystkie urządzenia zostały mocno zminiaturyzowane, dzięki czemu zmieściły się w małym aucie sportowym, podczas gdy wcześniej używano dużych SUV-ów i pickupów.

Samochód napędzany jest doładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 2 litrów i mocy 265 KM, współpracującym z 6-stopniową, automatyczną skrzynią S-tronic.

Reklama

Układ kierujący oraz sterujący gazem i hamulcami wyprodukowane zostały przez Volkswagena, zaś za wytworzenie ciśnienia w układzie hamulcowym odpowiada urządzenie Continentala.

Samochód wyposażono w system bezpieczeństwa, który w razie konieczności potrafi wyłączyć silnik i zatrzymać pojazd. Ponadto auto posiada układ telemetrii, który transmituje wszystkie dane do stacji bazowej nawet na odległość 20 mil. Tą samą drogą operator może również wyłączyć silnik samochodu.

Mózg auta stanowią dwa systemy. Pierwszy z nich (inicjujący) oparto na platformie XPC Target (wykorzystuje on systemy czasu rzeczywistego Matlab i Simulink). Natomiast główny system sterujący zbudowano na systemie Solaris, który działa na komputerze wyposażonym w procesor Core2Duo.

ZJEDŹ NA CHWILĘ NA POBOCZE

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Audi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy