Fiat 500C

Fiat 500C to jedna z wersji kultowego Fiata 500, czyli prawdziwego fenomenu segmentu A ostatnich lat. 500C to nietypowy kabriolet, który zadebiutował w 2009 roku i swoimi charakterystycznymi rozwiązaniami nawiązuje do pierwowzoru sprzed ponad pół wieku.
Fiat 500C - najważniejsze informacje
Fiat 500C nie jest typowym kabrioletem. Zamiast rozkładanego dachu ma materiałowy zwijany, który chowa się za siedzeniami. /materiały prasowe

Fiat 500C - najważniejsze informacje

Fiat 500C to jedna z wersji kultowego Fiata 500, czyli prawdziwego fenomenu segmentu A ostatnich lat. 500C to nietypowy kabriolet, który zadebiutował w 2009 roku i swoimi charakterystycznymi rozwiązaniami nawiązuje do pierwowzoru sprzed ponad pół wieku.

Historia Fiata 500C

Fiat 500C zadebiutował w 2009 roku na Targach Motoryzacyjnych w Genewie jako jedna z wersji specjalnych Fiata 500. Nie jest jednak typowym kabrioletem – zamiast rozkładanego dachu ma materiałowy zwijany, który chowa się za siedzeniami.

Fiat 500C – generacje

Fiat 500C należy do pierwszej generacji Fiata 500 produkowanej od 2007 do 2020 roku.

Fiat 500C – dane techniczne

  • Fiat 500C – pojemność silników: 1,2–1,4 l; moc silników: 69–100 KM; napęd na przednie koła; skrzynie biegów: manualne 5b i 6b, automatyczna 6b, 5b półautomatyczna;

Fiat 500C – opinie kierowców

Fiat 500C, podobnie jak jego standardowa wersja, jest małym autkiem idealnym do przeciskania się przez wąskie, miejskie zaułki. Nie grzeszy dobrym przyspieszeniem ani prędkością maksymalną. Jest za to znakomity do eleganckiego, spokojnego przejeżdżania przez miasto w pełnym słońcu. 

Choć kierowcy przyznają, że auto sprawdza się również zimą, co jest zasługą bardzo wydajnych (i dwukrotnie większych niż w standardowej 500) nawiewów grzewczych).

Za małymi rozmiarami, niską wagą i niewielką mocą idzie też stosunkowo nieduże spalanie. W trasie da się przy dobrych warunkach zejść do około 4 l / 100 km (bez wiatru, który przy tej masie ma ogromne znaczenie), a w mieście do około 6–7 l / 100 km.

Ten samochód jest doskonały do niedługich, relaksujących przejażdżek, nie da się nim jednak zbytnio poszaleć. Jest więc idealny dla raczej spokojniejszych kierowców, którzy docenią wysuwany na 2 etapy (do połowy i do końca) materiałowy dach.