Rusza Paryż 2012. Impreza w cieniu wielkiego kryzysu
Najpierw, tradycyjnie, dwa dni prasowe - czwartek i piątek. A potem Mondial de l'Automobile otworzy swoje podwoje dla zwiedzających. Mający swoje początki w 1898 r. salon samochodowy w Paryżu to, obok podobnych wystaw we Frankfurcie nad Menem i Genewie, najważniejsza tego typu impreza w Europie, a jak twierdzą jej organizatorzy - największa na świecie. Dwa lata temu obiekty wystawiennicze przy Porte de Versailles odwiedziło dokładnie 1 mln 263 tys. 467 osób, w tym ponad 13 000 dziennikarzy ze 103 krajów.
Podczas Paris Motor Show 2012 (to druga, anglojęzyczna nazwa, pod którą funkcjonuje) w 9 pawilonach, na 96 000 metrów kwadratowych powierzchni, zaprezentują się setki firm związanych z motoryzacją. Nie powinno zabraknąć nikogo, kto liczy się w tej branży. Przewidziano ponad 100 międzynarodowych premier, w tym tak oczekiwane, jak pierwszy pokaz przed szeroką publicznością volkswagena golfa VII także w wersji GTI i bluemotion. Skoda zaprezentuje swój najnowszy model rapid, kolejna marka koncernu Volkswagen, Seat - nowe wcielenie kompaktowego leona. W Paryżu debiutują ponadto m.in. nowe: toyota auris i auris touring sport, ford mondeo, kia carens, mazda 6, A klasa Mercedesa w wersji AMG, z silnikiem o mocy 340 KM, jaguar F-type, i wiele innych ciekawych aut.
Wśród imprez towarzyszących warto zwrócić szczególną uwagę na specjalną wystawę poświęconą historii reklam samochodów. Będzie można zobaczyć, jak zachwalano w przeszłości peugeota type 15 (1897 r.), citroena type A (1919) czy renault nervasport ZC4 (1935). W innym miejscu każdy chętny będzie mógł przejechać się samochodem z napędem elektrycznym lub spróbować swoich sił za kierownicą elektrycznego gokarta na torze kartingowym.
Zainteresowanych wyprawą do Paryża lub już obecnych w stolicy Francji informujemy, że wystawa będzie otwarta dla publiczności od 29 września do 14 października, codziennie w godz. 10.00 - 20.00 (w czwartki i piątki - do 22.00). Bilet wstępu dla dorosłych kosztuje 13 euro, młodzież (10-18 lat oraz studenci) płacą 7 euro, dzieci poniżej 10 roku życia wchodzą za darmo.
Będzie co oglądać, będzie co podziwiać. Wśród dziennikarzy, którzy odwiedzają tegoroczny Mondial de l'Automobile nie brakuje oczywiście wysłanników INTERIA.PL. Już wkrótce w naszych serwisach motoryzacyjnych obszerne fotorelacje z paryskiej imprezy. Zapraszamy!