Reklama

Nissan Note

Platforma, oznaczona symbolem V

Bezpieczeństwo, ekologia, funkcjonalność wnętrza... To wszystko oczywiście bardzo ważne, ale twórcy zaprojektowanego w Europie nowego Nissana Note postarali się również, by kierowcy czerpali przyjemność z prowadzenia tego samochodu.

Służy temu m.in. konstrukcja i zestrojenie zawieszenia, nad którym prace rozpoczęły się już w 2011 r. Trwały długo, ponieważ celem było jak najlepsze dostosowanie jego budowy i ustawień do pozostałych cech pojazdu.

Reklama

Decydujące znaczenie dla właściwości jezdnych modelu Note ma zastosowana w nim platforma, oznaczona symbolem V. Wytrzymała, lekka, charakteryzująca się optymalną sztywnością. Sztywniejsza płyta podłogowa umożliwia lepszą pracę zawieszenia, a to z kolei poprawia precyzję pracy układu kierowniczego. Dzięki nowej platformie udało się również zminimalizować niestabilność (bujanie) pojazdu podczas przyspieszania i hamowania.

Samo zawieszenie otrzymało klasyczną konstrukcję: z przodu kolumny MacPhersona ze sprężynami śrubowymi, z tyłu - belka skrętna. Użycie ram pomocniczych, do których przymocowano poszczególne elementy, zapewnia skuteczniejszą izolację od hałasu, drgań i nierówności jezdni. Komfort jazdy dodatkowo zwiększają stabilizatory oraz duży skok kół. Dzięki temu, zgodnie z zamysłem inżynierów, nowy Nissan powinien dobrze spisywać się również na drogach o kiepskiej nawierzchni, jakie spotyka się wciąż w niektórych krajach Europy.

Warto dodać, że wersje nowego Nissana Note z silnikiem benzynowym DIG-S 1.2 l otrzymały odmiennie zestrojone zawieszenie, ze sztywnością sprężyn, amortyzatorów i stabilizatorów dostosowaną do charakterystyki wspomnianej trzycylindrowej jednostki napędowej. Jak twierdzi producent, zapewnia ono "jeszcze bardziej emocjonującą jazdę".

Na wrażenia z jazdy wpływ ma również układ kierowniczy. W nowym Nissanie Note ma on wspomaganie elektrycznie, standardowo oferowane we wszystkich wersjach samochodu. Takie rozwiązanie przyczynia się także do zwrotności samochodu, mierzonej m.in. promieniem skrętu. W modelu Note promień ten wynosi 10,7 m. Taki wynik docenią szczególnie ci, którzy używają auta przede wszystkim do jazdy po mieście.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje