Nowa strategia Volvo. Skorzystają Chiny
Decydując się na flagowe Volvo - model S90 - europejscy klienci otrzymają wkrótce samochód "made in China"! Przedstawiciele szwedzkiej marki zdecydowali się na odważny krok - chcą przenieść produkcję pojazdu do Kraju Środka.
Nowa strategia Volvo zakłada znaczne zwiększenie liczby samochodów produkowanych w Chinach. Strategia przewiduje m.in. przeniesienie produkcji sedana S90 ze Szwecji do Kraju Środka, do miasta Daqing. Stamtąd model byłby eksportowany m.in. do Europy.
Ponadto w budowanym obecnie zakładzie w Luqiao zostanie uruchomiona produkcja modeli serii 40 nowej generacji (auta budowane w oparcu o platformę CMA), natomiast w fabryce w Chengdu koło Szanghaju, gdzie obecnie powstają modele serii 60, będą produkowane modele tej serii nowej generacji (na platformie SPA).
W efekcie w Chinach działać będą trzy zakłady produkujące Volvo, przy czym fabryka w Luqiao, poza serią 40, będzie produkować również samochody sprzedawane pod nową marką Lynk & Co. W tym miejscu warto przypomnieć, że zarówno Lynk, jak i samo Volvo należą do chińskiej firmy Geely Auto.
Volvo obecnie ma dwie fabryki w Europie, w Szwecji i Belgii. Zakład w Goteborgu nadal będzie produkował modele serii 90 (V90 i XC90) i 60 (oba oparte na platformie SPA), podczas gdy zakład w Ghent ma produkować oparte na platformie CMA mniejsze samochody serii 40.
Ponadto Volvo ma uruchomić produkcję samochód budowanych na platformie SPA w nowym zakładzie w Południowej Karolinie w Stanach Zjednoczonych. Tam będą powstawać auta przeznaczone na lokalny, amerykański rynek.
Przy okazji uruchomienia produkcji S90 w Chinach, w ofercie pojawi się nowa linia wyposażeniowa tego modelu o nazwie Excellence. Samochód opracowany został głównie z myślą o lokalnych nabywcach. Auto zadebiutuje na salonie motoryzacyjnym Guangzhou Motor Show ma cechować się wybitnie bogatym wyposażeniem i zapewne przedłużonym rozstawem osi. Standardem będą m.in. podgrzewane i chłodzone uchwyty na kubki, szklany dach czy regulowane podnóżki. W topowej odmianie nie uświadczymy też przedniego fotela pasażera. Zamiast niego zastosowano znaną z koncepcyjnego S90 Excellence konsolę Lounge Console.
Topowa odmiana występować będzie wyłącznie w odmianie T8 Twin Engine, czyli jako hybryda plug-in.