Polskie drogi

Nowych dróg jest coraz więcej. W Opolskim kierowcy jeżdżą już znacznie wygodniej

Województwo opolskie od kilku lat intensywnie rozwija swoją infrastrukturę drogową. Poruszanie się w tym regionie jest więc szybsze, bezpieczniejsze i bardziej komfortowe. W ramach realizowanych inwestycji powstają zarówno nowe trasy, jak i przebudowywane są istniejące odcinki dróg krajowych, które odpowiadają na potrzeby lokalnych społeczności i użytkowników dróg z innych części Polski. Co dzieje się tam obecnie?

Budowa drogi ekspresowej S11 - kluczowa inwestycja w regionie

Jedną z najważniejszych inwestycji drogowych w województwie opolskim jest budowa drogi ekspresowej S11, która ma na celu usprawnienie ruchu pomiędzy czterema województwami. Droga ta docelowo połączy Wielkopolskę, Opolszczyznę, Śląsk oraz województwo łódzkie. Cała trasa składać się będzie z dwóch jezdni, po dwa pasy ruchu w każdą stronę, co znacznie przyspieszy przepływ pojazdów i poprawi bezpieczeństwo na drogach.

Reklama

Droga ekspresowa S11 została podzielona na kilka odcinków realizacyjnych, w tym odcinek kończący się na obwodnicy Kępna, który biegnie przez tereny województwa wielkopolskiego, łódzkiego, aż do województwa opolskiego. Kluczowe dla tego regionu są trzy odcinki, które zostaną zrealizowane w województwie opolskim:

  • Koniec obwodnicy Kępna - Siemianice (12,5 km): W ramach tego odcinka przewidziano budowę węzła Siemianice oraz kilku przejść dla zwierząt, co ma na celu zachowanie korytarzy migracyjnych dla dzikiej fauny. Droga będzie biegła nowym śladem, omijając mniejsze miejscowości.
  • Siemianice - Gotartów (22,7 km): Ta część trasy omija miejscowości takie jak Byczyna i Biskupice. Dodatkowo węzeł Byczyna będzie ważnym punktem na tej trasie, umożliwiającym sprawny dojazd do mniejszych miejscowości.
  • Gotartów - początek obwodnicy Olesna (10,5 km): Na tym odcinku zaplanowano budowę węzłów Kluczbork Północ i Kluczbork Południe oraz miejsc obsługi podróżnych, które zapewnią komfort kierowcom na długich trasach.

Rozbudowa DK45 - zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa

Kolejnym ważnym przedsięwzięciem jest rozbudowa drogi krajowej DK45, która biegnie od Krapkowic do Rogowa Opolskiego. Obecnie trasa ta jest modernizowana, aby zwiększyć jej przepustowość i komfort podróży. Na odcinku o długości 6,6 km zostanie zastosowane rozwiązanie 2+1, czyli dwie jezdnie w jednym kierunku i jedna w przeciwnym, co ma zredukować zatory oraz usprawnić ruch. Dodatkowo, w ramach tej inwestycji powstanie nowy wiadukt nad linią kolejową, co przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych.

Rozbudowa DK45 obejmuje także inne odcinki. Pomiędzy Jełową a Bierdzanami powstanie nowy odcineko długości ponad 10 km. Prace budowlane na tym fragmencie obejmują również przebudowę czterech rond, które znacząco poprawią płynność ruchu.

Droga DK46 - komfort dla pieszych i rowerzystów

W ramach modernizacji dróg krajowych w województwie opolskim, szczególna uwaga została poświęcona trasie DK46. Rozbudowa odcinka pomiędzy Nysą a Pakosławicami na długości 6 km obejmuje poszerzenie trasy do dwóch jezdni, co pozwoli na swobodniejszy przepływ pojazdów. Z kolei w rejonie Dębskiej Kuźni i Schodni powstanie prawie 5 km ciągu pieszo-rowerowego, co poprawi bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, a także zachęci do korzystania z alternatywnych środków transportu.

Inwestycje w Głuchołazach i przyszłe plany

Na południu województwa, w miejscowości Głuchołazy, trwają prace nad rozbudową drogi DK40. Chociaż odcinek ten ma zaledwie 0,9 km, jego znaczenie dla lokalnej społeczności jest ogromne. Po powodzi, która dotknęła ten region, konieczne było wybudowanie nowych przepraw, które umożliwią skomunikowanie dwóch części miejscowości.

Prace nad rozbudową i modernizacją dróg w województwie opolskim nie kończą się jednak na bieżących projektach. W planach na najbliższe lata znajduje się realizacja kolejnych inwestycji drogowych, które obejmują zarówno budowę nowych tras, jak i modernizację istniejących odcinków. Wśród nich znajdują się projekty zakładające dostosowanie dróg do nośności 11,5 tony na oś, co jest szczególnie istotne dla tras wykorzystywanych przez pojazdy ciężarowe.

Inwestycje drogowe w Polsce nie zwalniają, a te na Opolszczyźnie już działają albo będą niebawem służyć mieszkańcom i odwiedzającym region.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: drogi | ulice | infrastruktura drogowa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy