5 lat gwarancji. O co możesz być spokojny z Mitsubishi?
Nie ma wątpliwości, że dobra, rozbudowana gwarancja ma dla nabywców nowych samochodów ogromne znaczenie. Uwalnia przecież od zmartwień i pozwala się cieszyć nowym pojazdem bez niepokojów i obaw. To właśnie w trosce o zadowolenie i spokój ducha swoich konsumentów marka Mitsubishi – jako pierwszy japoński koncern na rynku motoryzacyjnym – wprowadziła w 2015 r. pięcioletnią gwarancję fabryczną na wszystkie swoje auta.
Tak długa, fabryczna gwarancja dowodzi ponad wszelką wątpliwość, że inżynierowie i projektanci Mitsubishi mają pełne zaufanie do produktów, które opracowują i wprowadzają na rynek. Pięcioletnia gwarancja z limitem 100 tys. km jest więc niejako wyrazem pewności, że objęte nią modele będą niezawodne, i to nawet w bardzo długim okresie użytkowania. Warto nadmienić, że wspomniana gwarancja przysługuje na wszystkie nowe samochody marki Mitsubishi kupione w punktach Autoryzowanych Dealerów Mitsubishi. W Polsce działa obecnie 28 przedstawicielstw handlowych firmy (obecnych we wszystkich województwach oraz dużych miastach), wspartych siecią 41 autoryzowanych stacji obsługi. Oznacza to, że łatwy i wygodny dostęp do dealerów marki czy profesjonalnego serwisu gwarancyjnego mają w zasadzie wszyscy mieszkańcy naszego kraju.
Ale jakie korzyści dla użytkowników aut spod znaku Trzech Diamentów płyną właściwie z tak długiej gwarancji? Wiąże się z nią przede wszystkim brak opłat za wszelkie naprawy przeprowadzane w razie nieprzewidzianych awarii, wsparcie i pomoc dobrze wyszkolonych i wysoko wykwalifikowanych mechaników pracujących w autoryzowanych stacjach obsługi, możliwość otrzymania samochodu zastępczego w przypadku wystąpienia poważnej awarii uniemożliwiającej korzystanie z własnego samochodu, a także pewność, że do wszystkich napraw gwarancyjnych użyte zostaną wyłącznie najwyższej jakości części zamienne certyfikowane przez Mitsubishi. Nie ma przy tym wątpliwości, że jeśli zdecydujemy się sprzedać swoje auto jeszcze w czasie trwania pięcioletniej gwarancji, uzyskamy za nie na rynku wtórnym po prostu lepszą, wyższą cenę.
Ale jak to wszystko wygląda w praktyce? I co stanie się z naszym samochodem, jeśli w okresie obowiązywania gwarancji rzeczywiście ulegnie awarii? Marka Mitsubishi zapewnia, że wszystkie części samochodu, które uległy uszkodzeniu lub straciły swoje parametry, zostaną w takim przypadku nieodpłatnie naprawione lub wymienione przez wyszkolonych specjalistów, o ile tylko były używane w prawidłowy sposób i w normalnych warunkach eksploatacyjnych (innymi słowy: z gwarancji mogą korzystać bez zmartwień wszyscy właściciele nowych aut Mitsubishi, którzy korzystają z nich na co dzień zgodnie z zaleceniami producenta).
Warto również zwrócić uwagę, że firma spod znaku Trzech Diamentów zobowiązuje się w takiej sytuacji wykonać wszystkie prace naprawcze w ciągu zaledwie 14 dni roboczych licząc od chwili, w której samochód został przekazany do Autoryzowanego Punktu Serwisowego. Trzeba mieć jednak świadomość, że okres ten może ulec w uzasadnionych przypadkach wydłużeniu (maksymalnie do ok. 35 dni), na przykład wtedy, gdy do przeprowadzenia naprawy konieczne okaże się sprowadzenie części zamiennych z zagranicy.
Tutaj warto otworzyć dodatkowy nawias. Okazuje się bowiem, że utylizacją niesprawnych części, które w czasie naprawy zostały wymontowane z pojazdu, zajmują się serwisanci i mechanicy Mitsubishi. Kierowcy korzystający z pomocy Autoryzowanych Stacji Obsługi nie muszą sobie dzięki temu zaprzątać głowy dodatkowymi formalnościami. To udogodnienie naprawdę trudno przecenić - nie ma wszak wątpliwości, że ostatnią rzeczą, na jaką większość z nas po awarii samochodu ma ochotę, jest załatwianie spraw związanych z zagospodarowaniem uszkodzonych lub wyeksploatowanych części.
Ale to jeszcze nie wszystko. Trzeba bowiem podkreślić, że pięcioletnia gwarancja Mitsubishi obowiązuje nie tylko na terenie Polski, ale również za granicą - a więc we wszystkich państwach wymienionych w Książce Serwisowej pojazdu (pełnej listy krajów, w których skorzystamy z bezpłatnych napraw gwarancyjnych, należy szukać w rozdziale Zakres Terytorialny). Oznacza to, że za każdym razem, gdy wybieramy się na zagraniczny urlop, możemy mieć absolutną pewność, że w razie usterki naszego samochodu marka spod znaku Trzech Diamentów udzieli nam nieodpłatnie niezbędnej pomocy. Warunek jest tylko jeden: Książka Serwisowa musi się znajdować na pokładzie pojazdu - w innym wypadku Autoryzowany Punkt Serwisowy nie będzie mógł we właściwy sposób wypełnić zgłoszenia reklamacyjnego.
Warto również przypomnieć, że japońska marka udziela aż 12-letniej gwarancji na metalowe elementy karoserii, które - mimo prawidłowej eksploatacji oraz pielęgnacji zgodnej ze wszystkimi zaleceniami - dotknięte zostały korozją perforacyjną spowodowaną wystąpieniem wad materiałowych lub wykonawczych (mówi się o niej wtedy, gdy dana część przerdzewieje na wylot). W takim wypadku Mitsubishi zobowiązuje się nieodpłatnie wymienić element nadwozia, który uległ perforacji.
Wszystkie prace gwarancyjne, o których mowa w niniejszym artykule, prowadzone są w Autoryzowanych Stacjach Obsługi Mitsubishi, co oznacza, że są wykonywane jedynie przez wykwalifikowanych, profesjonalnych mechaników biorących regularny udział w kursach i szkoleniach, dzięki którym pozostają na bieżąco ze wszystkimi wytycznymi i zaleceniami serwisowymi japońskiego producenta. Wiadomo przecież nie od dziś, że tylko aktualna, specjalistyczna wiedza pozwala zdiagnozować każdy problem z samochodem w sposób szybki, a zarazem dokładny.
Ale Autoryzowana Stacja Obsługi to również pewność, że mechanicy mają do dyspozycji wyłącznie najnowszy i najlepszy sprzęt diagnostyczny oraz oprogramowanie, a wszystkie części użyte podczas napraw będą oryginalne, zatwierdzone przez Mitsubishi i - rzecz szczególnie ważna - w pełni kompatybilne z konstrukcją i parametrami serwisowanego auta. Dzięki temu, samochody japońskiego producenta naprawiane są zawsze w sposób właściwy i zgodnie ze sztuką.