5 lat gwarancji. O co możesz być spokojny z Mitsubishi?

Nie ma wątpliwości, że dobra, rozbudowana gwarancja ma dla nabywców nowych samochodów ogromne znaczenie. Uwalnia przecież od zmartwień i pozwala się cieszyć nowym pojazdem bez niepokojów i obaw. To właśnie w trosce o zadowolenie i spokój ducha swoich konsumentów marka Mitsubishi – jako pierwszy japoński koncern na rynku motoryzacyjnym – wprowadziła w 2015 r. pięcioletnią gwarancję fabryczną na wszystkie swoje auta.

5 lat lub 100 tysięcy kilometrów

Tak długa, fabryczna gwarancja dowodzi ponad wszelką wątpliwość, że inżynierowie i projektanci Mitsubishi mają pełne zaufanie do produktów, które opracowują i wprowadzają na rynek. Pięcioletnia gwarancja z limitem 100 tys. km jest więc niejako wyrazem pewności, że objęte nią modele będą niezawodne, i to nawet w bardzo długim okresie użytkowania. Warto nadmienić, że wspomniana gwarancja przysługuje na wszystkie nowe samochody marki Mitsubishi kupione w punktach Autoryzowanych Dealerów Mitsubishi. W Polsce działa obecnie 28 przedstawicielstw handlowych firmy (obecnych we wszystkich województwach oraz dużych miastach), wspartych siecią 41 autoryzowanych stacji obsługi. Oznacza to, że łatwy i wygodny dostęp do dealerów marki czy profesjonalnego serwisu gwarancyjnego mają w zasadzie wszyscy mieszkańcy naszego kraju.

Reklama

Ale jakie korzyści dla użytkowników aut spod znaku Trzech Diamentów płyną właściwie z tak długiej gwarancji? Wiąże się z nią przede wszystkim brak opłat za wszelkie naprawy przeprowadzane w razie nieprzewidzianych awarii, wsparcie i pomoc dobrze wyszkolonych i wysoko wykwalifikowanych mechaników pracujących w autoryzowanych stacjach obsługi, możliwość otrzymania samochodu zastępczego w przypadku wystąpienia poważnej awarii uniemożliwiającej korzystanie z własnego samochodu, a także pewność, że do wszystkich napraw gwarancyjnych użyte zostaną wyłącznie najwyższej jakości części zamienne certyfikowane przez Mitsubishi. Nie ma przy tym wątpliwości, że jeśli zdecydujemy się sprzedać swoje auto jeszcze w czasie trwania pięcioletniej gwarancji, uzyskamy za nie na rynku wtórnym po prostu lepszą, wyższą cenę.

Dobry serwis to głowa wolna od zmartwień

Ale jak to wszystko wygląda w praktyce? I co stanie się z naszym samochodem, jeśli w okresie obowiązywania gwarancji rzeczywiście ulegnie awarii? Marka Mitsubishi zapewnia, że wszystkie części samochodu, które uległy uszkodzeniu lub straciły swoje parametry, zostaną w takim przypadku nieodpłatnie naprawione lub wymienione przez wyszkolonych specjalistów, o ile tylko były używane w prawidłowy sposób i w normalnych warunkach eksploatacyjnych (innymi słowy: z gwarancji mogą korzystać bez zmartwień wszyscy właściciele nowych aut Mitsubishi, którzy korzystają z nich na co dzień zgodnie z zaleceniami producenta).

Warto również zwrócić uwagę, że firma spod znaku Trzech Diamentów zobowiązuje się w takiej sytuacji wykonać wszystkie prace naprawcze w ciągu zaledwie 14 dni roboczych licząc od chwili, w której samochód został przekazany do Autoryzowanego Punktu Serwisowego. Trzeba mieć jednak świadomość, że okres ten może ulec w uzasadnionych przypadkach wydłużeniu (maksymalnie do ok. 35 dni), na przykład wtedy, gdy do przeprowadzenia naprawy konieczne okaże się sprowadzenie części zamiennych z zagranicy.

Tutaj warto otworzyć dodatkowy nawias. Okazuje się bowiem, że utylizacją niesprawnych części, które w czasie naprawy zostały wymontowane z pojazdu, zajmują się serwisanci i mechanicy Mitsubishi. Kierowcy korzystający z pomocy Autoryzowanych Stacji Obsługi nie muszą sobie dzięki temu zaprzątać głowy dodatkowymi formalnościami. To udogodnienie naprawdę trudno przecenić - nie ma wszak wątpliwości, że ostatnią rzeczą, na jaką większość z nas po awarii samochodu ma ochotę, jest załatwianie spraw związanych z zagospodarowaniem uszkodzonych lub wyeksploatowanych części.

Naprawy nawet za granicą

Ale to jeszcze nie wszystko. Trzeba bowiem podkreślić, że pięcioletnia gwarancja Mitsubishi obowiązuje nie tylko na terenie Polski, ale również za granicą - a więc we wszystkich państwach wymienionych w Książce Serwisowej pojazdu (pełnej listy krajów, w których skorzystamy z bezpłatnych napraw gwarancyjnych, należy szukać w rozdziale Zakres Terytorialny). Oznacza to, że za każdym razem, gdy wybieramy się na zagraniczny urlop, możemy mieć absolutną pewność, że w razie usterki naszego samochodu marka spod znaku Trzech Diamentów udzieli nam nieodpłatnie niezbędnej pomocy. Warunek jest tylko jeden: Książka Serwisowa musi się znajdować na pokładzie pojazdu - w innym wypadku Autoryzowany Punkt Serwisowy nie będzie mógł we właściwy sposób wypełnić zgłoszenia reklamacyjnego.

Warto również przypomnieć, że japońska marka udziela aż 12-letniej gwarancji na metalowe elementy karoserii, które - mimo prawidłowej eksploatacji oraz pielęgnacji zgodnej ze wszystkimi zaleceniami - dotknięte zostały korozją perforacyjną spowodowaną wystąpieniem wad materiałowych lub wykonawczych (mówi się o niej wtedy, gdy dana część przerdzewieje na wylot). W takim wypadku Mitsubishi zobowiązuje się nieodpłatnie wymienić element nadwozia, który uległ perforacji.

Fachowy serwis zawsze jest w cenie

Wszystkie prace gwarancyjne, o których mowa w niniejszym artykule, prowadzone są w Autoryzowanych Stacjach Obsługi Mitsubishi, co oznacza, że są wykonywane jedynie przez wykwalifikowanych, profesjonalnych mechaników biorących regularny udział w kursach i szkoleniach, dzięki którym pozostają na bieżąco ze wszystkimi wytycznymi i zaleceniami serwisowymi japońskiego producenta. Wiadomo przecież nie od dziś, że tylko aktualna, specjalistyczna wiedza pozwala zdiagnozować każdy problem z samochodem w sposób szybki, a zarazem dokładny.

Ale Autoryzowana Stacja Obsługi to również pewność, że mechanicy mają do dyspozycji wyłącznie najnowszy i najlepszy sprzęt diagnostyczny oraz oprogramowanie, a wszystkie części użyte podczas napraw będą oryginalne, zatwierdzone przez Mitsubishi i - rzecz szczególnie ważna - w pełni kompatybilne z konstrukcją i parametrami serwisowanego auta. Dzięki temu, samochody japońskiego producenta naprawiane są zawsze w sposób właściwy i zgodnie ze sztuką.

materiały promocyjne
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy