Jeep Renegade. Całkowicie nowy, tani model! Film
Jeśli komuś wydawało się, że po nowym Cherokee styliści Jeepa nie stworzą już nic, co byłoby w stanie wywołać większe kontrowersje, był w błędzie.
Na salonie w Genewie amerykańska marka zaprezentowała właśnie nowy, bazowy model o nazwie Renegade. Czy kompaktowy model przypadnie go gustu fanom Jeepa?
Samochód powstał w oparciu o płytę podłogową nowego Fiata 500L. Przypominające nieco dawne Suzuki Samurai nadwozie wzorowano na legendarnym Wranglerze. By zapewnić autu wymaganą tradycjami zdolność terenową w stosunku do Fiata 500L gruntownie przeprojektowano zawieszenie. Na przedniej osi pracują klasyczne kolumny McPhersona, z tyłu zastosowano układ niezależnych wahaczy. Przy wszystkich czterech kołach zastosowano tarcze hamulcowe.
W zależności od rynku samochód oferowany będzie w aż 16 wersjach napędowych. Do wyboru będą cztery jednostki benzynowe MultiAir, dwa diesle MultiJet II oraz silnik przystosowany do zasilania paliwem alternatywnym. Klienci będą też mieli do wyboru dwie ręczne skrzynie biegów, zautomatyzowaną, dwusprzęgłową przekładnię DDCT i - po raz pierwszy w pojeździe tej klasy - automatyczną skrzynię biegów o dziewięciu przełożeniach!
Klienci decydujący się na model Renegade będą mieli do wyboru dwa rodzaje napędu 4x4. W pierwszym napęd tylnej osi dołączany jest elektronicznie wyłącznie wówczas, gdy pogarszają się warunki trakcyjne, co pozwala zaoszczędzić paliwo. Drugi - Jeep Active Drive Low - pozwala zblokować napęd obu osi, w tej wersji auto wyposażone jest również w reduktor.
Niezależnie od wersji napędu 4x4 Renegade wyposażony jest w system Jeep Select Terrain, który pozwala wybrać tryby napędu optymalne dla takich nawierzchni jak śnieg, błoto czy kopny piach.
Wnętrze utrzymane jest w "użytkowo-rekreacyjnym" stylu. Znajdziemy w nim m.in system multimedialny Unconnect z dotykowym wyświetlaczem o przekątnej 5 lub 6,5 cala. Na liście opcji znalazły się m.in. wykonane z tworzyw lekkich, zdejmowane panele dachowe, które po złożeniu mieszczą się w bagażniku auta. Nadworny "gadżeciaż" Jeepa - firma Mopar - stworzyła też bogaty katalog dodatkowych akcesoriów.
Produkcją auta zajmie się włoska fabryka Fiata w Malfi. Ceny Jeepa Renegade nie są jeszcze znane.
Agencja TVN/x-news