Nowa Kia Sorento - pierwsze szczegóły techniczne
Sorento nr 4 jest pierwszym SUV-em Kii skonstruowanym na nowej platformie podłogowej. Dzięki niej duży SUV odznacza się nie tylko nowymi proporcjami – z dużym rozstawem osi i krótkimi zwisami, ale również oferuje nowy poziom komfortu i precyzji prowadzenia.
Długość nowego Sorento wzrosła o 10 mm w porównaniu z długością modelu poprzedniej generacji. Rozstaw osi zwiększył się o 35 mm i wynosi teraz 2815 mm.
W Korei, Europie i Ameryce Północnej nowe Sorento będzie po raz pierwszy dostępne z hybrydowym układem napędowym, w którym wykorzystano silnik z rodziny "Smartstream". Składa się on z 1,6-litrowej jednostki napędowej T-GDi, silnika elektrycznego o mocy 44,2 kW i litowo-jonowego akumulatora o pojemności 1,49 kWh. Łączna moc hybrydowego układu napędowego wynosi 230 KM, a maksymalny moment obrotowy - 350 Nm. Akumulator znajduje się pod podłogą i nie ogranicza ani przestrzeni w kabinie, ani pojemności bagażnika. W przyszłości gama układów napędowych Sorento czwartej generacji zostanie wzbogacona o nowe silniki benzynowe i nową, mocną odmianę hybrydową typu plug-in.
W chwili rynkowego debiutu nowego Sorento nabywcy w Korei i w Europie będą mieli do wyboru wersję napędzaną nowym czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,2 litra, który należy do rodziny "Smartstream". Ta jednostka napędowa dysponuje mocą 202 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 440 Nm i seryjnie współpracuje z nową 8-stopniową przekładnią o dwóch sprzęgłach, które pracują w kąpieli olejowej.
W Korei i w Ameryce Północnej Kia będzie oferowała nowe Sorento także z mocnym 2,5-litrowym silnikiem T-GDi z rodziny "Smartstream", który osiąga maksymalną moc 281 KM i moment obrotowy o wartości 421 Nm. 2,5-litrowy, turbodoładowany silnik, który współpracuje z nową przekładnią dwusprzęgłową, łączy zalety dwóch rodzajów wtrysku - bezpośredniego i wielopunktowego. Dzięki temu umożliwia optymalne dostosowanie przebiegu procesu spalania do prędkości obrotowej wału korbowego w celu zwiększenia osiągów i uzyskania jak największej wydajności w codziennym użytkowaniu.
Auto ma otrzymać szereg wcześniej niedostępnych elementów wyposażenia, jak na przykład hamulec pokolizyjny. Na wybranych rynkach Sorento czwartej generacji będzie również dostępne z nowym systemem Surround View Monitor, którego obraz będzie można przenieść na ekran smartfona.
Nowa Kia Sorento zadebiutuje 3 marca 2020 roku podczas salonu samochodowego w Genewie.