Nowe Subaru Impreza już w Europie
We Frankfurcie zadebiutowała wreszcie, długo wyczekiwana, piąta generacja Subaru Impreza w specyfikacji na rynki Starego Kontynentu.
Auto dostępne będzie wyłącznie w wersji pięciodrzwiowej. Europejscy nabywcy będą mieli do wyboru pięć kolorów karoserii. Perłowe: biały i czerwony lub metalizowane: srebrny, niebieski i szary. Przód wyposażono w typową dla marki heksagonalną osłonę chłodnicy i reflektory "hawk-eye".
Samochód przekonywać ma głównie bogatym wyposażeniem z zakresu bezpieczeństwa. Obejmuje ono m.in. rozbudowany system EyeSight obejmujący m.in. aktywny tempomat z funkcją awaryjnego hamowania, system utrzymywania pasa ruchu i ostrzegania przed niekontrolowaną zmianą toru jazdy.
Standard obejmuje też system SRVD ułatwiający wyjazd z miejsca parkingowego tyłem (wykrywa obiekty zbliżające się z boków pojazdu). W kabinie znajdziemy m.in. dotykowy ekran o przekątnej 8 cali i radio cyfrowe DAB.
W Europie do wyboru będą dwie odmiany silnikowe - obie w układzie boxer. Podstawowy motor o pojemności 1,6 l z wtryskiem pośrednim rozwija moc 114 KM (przy 6200 obr./min.) i generuje maksymalny moment obrotowy 150 Nm (przy 3600 obr./min.). Bardziej wymagający mogą wybrać jednostkę o pojemności 2,0 l z bezpośrednim wtryskiem paliwa, która rozwija 156 KM (6000 obr./min.) i 196 Nm (4000 obr./min).
Producent nie pochwalił się osiągami. Wiemy jedynie, że w obu przypadkach standard obejmuje napęd na obie osie Subaru’s Symmetrical All-wheel Drive oraz bezstopniową przekładnię Lineartronic CVT.
Przypominamy, że piąta generacja Imprezy bazuje na nowej platformie, która zapewnia zdecydowanie większą sztywność skrętną niż w poprzedniku. Auto jest ponadto o 10 mm niższe, 35 mm dłuższe i ma o 25 mm większy rozstaw osi niż starszy model.
(PR)