Budowa autostrad

Ogromne natężenie ruchu w polskim tunelu. Mowa o milionach aut

Kierowcy od niespełna dwóch lat mogą korzystać ze znajdującego się w ciągu drogi ekspresowej S2 tunelu pod Ursynowem. Teraz warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował ile samochodów skorzystało z przejazdu tunelem od momentu jego otwarcia.

Ile samochodów przejechało tunelem pod Ursynowem?

Tunel pod Ursynowem funkcjonuje od niespełna dwóch lat i stanowi istotny element Południowej Obwodnicy Warszawy. Teraz warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował, ile pojazdów łącznie skorzystało z tej trasy.

Z jej wyliczeń wynika, że od grudnia 2021 roku, czyli od momentu otwarcia trasy, tunelem przejechało 45 mln pojazdów ( w obu kierunkach).

Jak podaje Polska Agencja Prasowa, w okresie od stycznia do sierpnia tego roku z tunelu biegnącego pod Ursynowem skorzystało ponad 19,7 mln pojazdów. Ponad 10,3 mln kierowało się w stronę Poznania, natomiast przeszło 9,4 mln jechało w kierunku Terespola. Dla porównania, z danych GDDKiA wynika, że w całym poprzednim roku trasą przejechało ponad 25 mln samochodów (prawie 13 mln w kierunku Poznania, 12,1 mln w stronę Terespola).

Reklama

Tunel pod Ursynowem to najdłuższy tunel w Polsce

Tunel pod Ursynowem, znajdujący się w ciągu drogi ekspresowej S2 został udostępniony kierowcom pod koniec grudnia 2021 roku i oznaczał zakończenie budowy Południowej Obwodnicy Warszawy. Po otwarciu 4,6-kilometrowego odcinka S2 między węzłami Puławska i Warszawa Wilanów, wraz ze wspomnianym tunelem, POW spięła autostradę A2 wchodzącą w skład europejskiej trasy E30. Jest to jeden z najważniejszych szlaków komunikacyjnych przebiegających przez Europę.

Dwunawowy tunel o długości 2 335 m jest najdłuższą tego typu konstrukcją w naszym kraju. W każdej nawie jezdnia ma ok. 14,5 metra szerokości. Na każdej znajdują się trzy pasy ruchu oraz pas awaryjny.

GDDKiA informowała, że zbudowanie tunelu nie należało do najłatwiejszych projektów. "Dużym wyzwaniem było poprowadzenie go pod pierwszą linią metra, przy zachowaniu ciągłości kursowania kolejki podziemnej" - tłumaczyła Generalna Dyrekcja.

Nad bezpieczeństwem w tunelu czuwają kamery

Całą trasę przez cały czas monitorują 134 kamery, a telewizyjny system dozoru wykrywa różnego rodzaju niebezpieczeństwa (pojawienie się w tunelu pieszego, zatrzymanie pojazdu, jazda pod prąd). Ten najdłuższy tunel w Polsce wyposażony jest w automatyczny system wentylacji, która włącza się automatycznie w zależności od poziomu zanieczyszczeń.

W tunelu działa odcinkowy pomiar prędkości. Na trasie obowiązuje ograniczenie do 80 km/h. System wylicza średnią prędkość na kontrolowanym odcinku na podstawie czasu przejazdu między początkiem i końcem kontrolowanego fragmentu trasy.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: tunel pod Ursynowem | tunel s2
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy