Rajdowe Mistrzostwa Polski na start!
Niezwykle emocjonująco zapowiada się drugi majowy weekend. Już 7 maja na trasę pierwszej rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2004 wyjadą bowiem uczestnicy Rajdu Elmot. Na liście zgłoszeń znalazły się 64 załogi.
Podobnie jak przed rokiem Elmot inauguruje zmagania w ramach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Sezon 2004 będzie zdecydowanie różnił się od poprzednich. Przede wszystkim na rajdowych trasach zabraknie samochodów WRC, których od tego sezonu w ramach RSMP nie wolno używać.
W tej sytuacji większość najlepszych polskich kierowców zdecydowała się na starty samochodami N-grupowymi lub autami w specyfikacji Super 1600. Na liście zgłoszeń widnieje aż 14 samochodów w klasie N-4. Pojadą nimi między innymi kierowcy postrzegani jako faworyci imprezy - obrońca mistrzowskiego tytułu Tomasz Czopik (Mitsubishi Lancer), ubiegłoroczny zwycięzca Elmotu Leszek Kuzaj (Subaru Impreza), czy startujący w Mistrzostwach Świata Samochodów Produkcyjnych (PCWRC) Tomasz Kuchar (Mitsubishi Lancer). Nie bez szans na dobre miejsce są również inni kierowcy w grupie N - Michał Bębenek, Michał Sołowow czy Maciej Lubiak (wszyscy Mitsubishi Lancer). Swojej szansy wśród aut napędzanych na obie osie będą również szukać kierowcy, jeżdżący do tej pory tak zwanymi ?ośkami", czyli Maciej Oleksowicz i Marcin Bełtowski. Obaj wybrali do walki Subaru Impreza.
W pogoń za N-kami na pewno ruszą kierowcy zgłoszeni do rajdu w klasie Super 1600. Te niezwykle szybkie i zwinne auta, napędzane tylko na przednią oś, właśnie na dolnośląskich trasach mają duże szanse na walkę nawet o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej. A obsada w Super 1600 zapowiada się w tym sezonie bardzo ciekawie. Już na trasie Rajdu Elmot zobaczymy aż pięć takich samochodów. Bliźniacze Peugeoty 206 poprowadzą Mariusz Pelikański i Piotr Adamus. Za kierownicą Fiata Punto zasiądzie Sebastian Frycz, a w Oplu Corsa zobaczymy Michała Kościuszkę. Dużą niespodzianką jest pojawienie się w Polsce auta, które święci już tryumfy na zagranicznych trasach. Suzuki Ignis wyruszy do walki pod wodzą Grzegorza Grzyba, który będzie bronił tytułu Mistrza Polski właśnie w klasie Super 1600.
Tuż za plecami najsilniejszych aut będzie trwała nie mniej emocjonująca walka o zwycięstwo w poszczególnych klasach. Najliczniejsza tradycyjnie będzie markowa, pucharowa klasa Peugeot. Do Elmotu zgłosiło się bowiem aż 15 załóg startujących w identycznych 206-kach XS.
Oprócz wymienionych już aut na liście zgłoszeń znaleźć można również cztery samochody w klasie A-7 i sześć w A-6. Osiem aut wystartuje w klasie N-3 i cztery w N-2. W klasie A-5 pojawi się sześć samochodów, natomiast tylko jedno zobaczymy w N-1. Niezbyt licznie jest także obsadzona nowa kategoria - A-TD. Tutaj zobaczymy tylko Tomasz Płaczka.
Zmieniają się tegoroczne Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski zmienia się również sam Rajd Elmot, który od lat jest jedną z najbardziej lubianych imprez - zarówno przez zawodników jak i kibiców.
W tym roku Elmot sporo zyskał. Przede wszystkim przybyło kilometrów. Cała trasa rajdu liczy 610 kilometrów, z czego 233 to 16 odcinków specjalnych. Wśród OS-ów znalazły się powracające po krótkiej przerwie klasyki, takie jak Michałkowa czy Kamionki. W konfiguracji trasy znalazły się jednak również nowe odcinki, które w RSMP pojawią się po raz pierwszy. Organizator nie zapomniał także o kibicach lubiących widowiskowe, miejskie próby. W trakcie imprezy zawodnicy dwukrotnie zmierzą się z odcinkiem Zarzecze, który przebiega ulicami Świdnicy. Na tak zróżnicowanej i trudnej trasie poznamy zwycięzcę 32 Rajdu Elmot i pierwszego lidera Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2004. Na mecie będziemy mogli oklaskiwać najlepszych w sobotę, 8 maja o godzinie 16.00. Start rajdu nastąpi w piątek, 7 maja o godzinie 13.00. Serdecznie zapraszamy!
32 Rajd Elmot - I runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski
Świdnica, 7-8 maja 2004
Start - 7 maja (piątek), godzina 13.00 - Stadion OSiR, Świdnica
Meta - 8 maja (sobota), godzina 16.00 - Stadion OSiR, Świdnica
Trasa: 610,73 km
Liczba OS: 16 (233,04 km)
Najdłuższy OS: Sierpnice (11,15) - 21,75 km
Najkrótszy OS: Zarzecze (12, 16) - 2,50 km
Nawierzchnia: asfalt
Biuro rajdu i biuro prasowe: Hotel Park, ul.Pionierów, Świdnica