Triumf Peugeota
Marcus Gronholm oraz jego pilot Timo Rautiainen zostali zwycięzcami 30. Rajdu Nowej Zelandii (VIII el. rajdowych MŚ'2000). Jest to drugie w karierze Fina zwycięstwo w rajdzie stanowiącym eliminację MŚ, drugie w sezonie'2000, drugie dla modelu 206 WRC oraz 23 dla barw zespołu spod znaku lwa. Ekipa Peugeota spisała się w Nowej Zelandii znakomicie, zaś wynik mógł być dla niej jeszcze bardziej korzystny, gdyby nie awaria samochodu (skrzynia biegów) Francoisa Delecoura, lidera rajdu do OS numer 11.
Marcus Gronholm oraz jego pilot Timo Rautiainen zostali zwycięzcami 30. Rajdu Nowej Zelandii (VIII el. rajdowych MŚ'2000). Jest to drugie w karierze Fina zwycięstwo w rajdzie stanowiącym eliminację MŚ, drugie w sezonie'2000, drugie dla modelu 206 WRC oraz 23 dla barw zespołu spod znaku lwa. Ekipa Peugeota spisała się w Nowej Zelandii znakomicie, zaś wynik mógł być dla niej jeszcze bardziej korzystny, gdyby nie awaria samochodu (skrzynia biegów) Francoisa Delecoura, lidera rajdu do OS numer 11.
Walka na ośmiu odcinkach specjalnych I etapu przebiegała wyjątkowo po suchych nawierzchniach szutrowych, które nie wszystkim odpowiadały. Już na OS numer 1 z walki odpadł Toni Gardemeister (Seat), którego corodba WRC wylądowała w rowie i nie nadawała się do dalszej jazdy. Świetnie radził sobie w tej fazie zawodów Norweg Peter Solberg w focusie WRC. Na mecie tego etapu czołówka zameldowała się w następującej kolejności: Delecour 1:16.36,2, Solberg +9,7 sek, Gronholm +13,2 sek, Sainz +31,0 sek, Kankkunen +51,9 sek, Colin Mc Rae +59,6 sek, Eriksson +1:00,1, Burns +1:06,7, Maekinen +1:24,6 i Auriol +1:37,9.
Dziewięć odcinków specjalnych drugiego dnia rajdu przyniosło kolejne przetasowania w klasyfikacji generalnej. Na OS 11 jazdę zakończył lider rajdu Francoise Delecour, miejsce którego zajął kolega z teamu Marcus Gronholm. Na trzecią pozycję awansował lider tabeli Richard Burns, zaś kłopoty natury technicznej spowodowały obsunięcie się w klasyfikacji rewelacyjnego Petera Solberga. Bardzo dobrze radzili sobie obaj fabryczni jeźdźcy Forda: Colin Mc Rae oraz Carlos Sainz zajmując odpowiednio drugie i czwarte miejsca. Na OS numer 14 z powodów technicznych zakończył jazdę Freddy Loix, zaś dwie próby dalej swoją Cordobę WRC rozbił Didier Auriol. Kolejność na mecie II etapu przedstawiała się następująco: Gronholm 2:59.58,6, Colin Mc Rae +22,9 sek, Burns +37,4 sek, Sainz +1:10,2 sek, Kankkunen +1:39,0 sek, Solberg 2:50,3 sek, Eriksson +3:06,8 sek, Maekinen +3:15,3 sek. i Alister Mc Rae +3:28,9 sek.
W trzecim, decydującym dniu zawodów rozegrano sześć finałowych odcinków specjalnych. Stały się one areną kolejnych niepowodzeń. Z walki odpadli kolejno: Maekinen (wypadek), Alister Mc Rae (po debiutanckim dla Hyundaia zwycięstwie na OS numer 18), Kankkunen (awaria samochodu) oraz Burns (również kłopoty natury technicznej). W sumie na metę 30. Rajdu Nowej Zelandii dotarły 44 załogi z 70 jakie stanęły na starcie.
30. Rajd Nowej Zelandii, VIII el. MŚ'2000, klasyfikacja:
1.Gronholm/Rautiainen FIN Peugeot 206 WRC 3:45.13,4
2.C.Mc Rae/Grist GB Ford Focus WRC +14,5
3.Sainz/Moya E Ford Focus WRC +1:18,4
4.Solberg/Mills N/GB Ford Focus WRC +3:00,7
5.Eriksson/Parmander S Hyundai Accent WRC +6:54,6
Zwycięzcy poszczególnych OS-ów: Burns (9,10,11,12,19), Delecour (1,5,6), Solberg (2,4,24), Gronholm (3,15,16,17), C. Mc Rae (7,8,13,14,20,21,22,23), A. Mc Rae (18).
Aktualna klasyfikacja rajdowych MŚ'2000:
Kierowcy:
1.Burns 38, 2.Gronholm 34, 3.C.Mc Rae 30, 4.Sainz 27, 5.Maekinen 23, 6.Kankkunen 18, 7.Solberg 7, 8.Auriol. Loix 4.
Producenci:
1.Subaru 58, 2.Ford 57, 3.Peugeot 41, 4.Mitsubishi 29, 5.Skoda 8, 6.Seat 7, 7.Hyundai 5.