Sześciu Polaków na Eurospeedway!
Po raz pierwszy w historii na niemieckim torze Eurospeedway Lausitzring w wyścigu New Beetle Cup wystartuje aż sześciu polskich kierowców. Puchar nowego Garbusa to walka 25 identycznych aut z silnikiem V6 i mocą 204 KM. W polskiej ekipie wystartuje Mistrz Polski w Pucharze Alfa Romeo Robert Kisiel, który ten start traktuje jako przygotowanie do przyszłorocznych występów na europejskich torach wyścigowych. Przypomnijmy, że w New Beetle Cup Robert staruje na specjalne zaproszenie organizatora, samochodem przygotowanym dla niego przez dział sportu Volkswagena.
Robert Kisiel: Występ na Eurospeedway traktuję bardzo poważnie. Jest to dla mnie wspaniałą możliwość porównania umiejętności z kierowcami z Europy oraz okazja do poznania nowego toru. Moje przyszłoroczne plany są bardzo poważne i w zasadzie wszystko już teraz podporządkowuję startom w roku 2003.Rozważam kilka wariantów przyszłorocznych startów. Pierwszą wersją jest uczestnictwo w mistrzostwach Europy samochodów turystycznych za kierownicą wyczynowej Alfy Romeo 156 GTA. Druga zakłada występy w mistrzostwach FIA GT w jednym z zagranicznych zespołów lub w polskim teamie, który jest w trakcie powstawania. Biorę także pod uwagę propozycję startów w Trofeo Maserati ? nowym cyklu wyścigów, który będzie poprzedzał większość eliminacji Formuły 1. Być może także w przyszłym roku pojawię się w cyklu VW New Beetle Cup. Właśnie tym planom podporządkowane są nasze przygotowania i tegoroczne starty za granicą.
Tor Eurospeedway, na którym w sobotę i niedzielę 31.08-1.09 wystartuje nasz ekipa, położony jest 60 km od granicy z Polską, nieopodal Drezna. Dla widzów jest to wspaniała okazja do obejrzenia ciekawych wyścigów (poza VW Beetle pojadą także: V8 Star, Puchary Yarisa, Pumy, Clio oraz auta turystyczne) oraz kibicowania silnej polskiej grupie startujących kierowców.
Podczas tych zawodów będą ścigać się także Maciej Stańco, Jacek Henschke, Adam i Marcin Gładyszowie oraz Jakub Kurowski.
Robert Kisiel: Bardzo się cieszę, że będziemy w szóstkę rywalizować na zagranicznym torze. Na pewno będzie nam bardzo trudno powalczyć z doświadczonymi kierowcami z Niemiec, ale czasy, jakie udało mi się uzyskać podczas sesji treningowej nastrajają mnie optymistycznie! Obiecuję, że pojadę jak zwykle na sto procent, bez żadnych kompleksów. Liczę na to, że polscy kibice pojawią się na Eurospeedway i będą nam kibicować!
Sobota 31.08.2002
9.40 wyścig formuły Koenig
10.35 wyścig formuły VW
12.50 trening czasowy VW New Beetle Cup
13.35 wyścig Bilstein Tourenwagen Cup
15.00 wyścig V8 STAR
Niedziela 01.09.2002
9.30 wyścig formuły Koenig
10.25 wyścig formuły VW
11.20 wyścig VW New Beetle Cup
13.40 wyścig Renault Clio Cup
14.35 wyścig Toyota Yaris Cup
15.30 wyścig Ford Puma Cup
16.27 Deutsche Tourenwagen Challenge
Najprostsza droga prowadzi od przejścia granicznego w Olszynie (90 km od Wrocławia). Od granicy jedziemy autostradą na Cottbus (nr 15). Na dużym skrzyżowaniu odbijamy na Drezno na autostradę nr 13. Po około 30 km ujrzymy tablicę informującą o zjeździe na tor Eurospeedway. W sumie od granicy na tor jest ok. 70 km.