Rusza Puchar Lanosa

Już podczas zbliżającego się Rajdu Elmot rusza markowy Puchar Daewoo Lanos. Chęć startu zgłosiło aż 13 załóg, więc zapowiada się ponownie interesująca walka na trasach Dolnego Śląska. Potentat w polskiej branży motoryzacyjnej - Daewoo Motor Polska - zdecydował się na uruchomienie markowej klasy Lanosa w rajdach samochodowych w ubiegłym roku. Od Rajdu Polski na odcinkach specjalnych rywalizowało sześć takich samochodów. Okazało się, że te auta znakomicie radzą sobie w trudnych sportowych warunkach.

Już podczas zbliżającego się Rajdu Elmot rusza markowy Puchar Daewoo Lanos. Chęć startu zgłosiło aż 13 załóg, więc zapowiada się ponownie interesująca walka na trasach Dolnego Śląska. Potentat w polskiej branży motoryzacyjnej - Daewoo Motor Polska - zdecydował się na uruchomienie markowej klasy Lanosa w rajdach samochodowych w ubiegłym roku. Od Rajdu Polski na odcinkach specjalnych rywalizowało sześć takich samochodów. Okazało się, że te auta znakomicie radzą sobie w trudnych sportowych warunkach. Na rajdowych odcinkach specjalnych poddawane są przecież najcięższym próbom z możliwych: gwałtowne przyspieszenia, ostre hamowania, łuki pokonywane na granicy przyczepności kół, to dla rajdowych maszyn chleb powszedni. Awaryjność lanosów była bardzo niewielka.

Reklama

Co kryją w sobie rajdówki zbudowane na bazie modelu lanos? Otóż są to auta z silnikiem 1.6 litra o mocy 106 KM. Zgodnie z wymogami bezpieczeństwa wyposażone są w klatkę przeciwkapotażową, homologowane fotele i pasy bezpieczeństwa, układ gaśniczy i wiele innych drobiazgów, które ułatwiają prowadzenie w stylu sportowym, jak np. zamszowa kierownica, czy szerokie nakładki na pedały. Rajdowe Lanosy mają obniżone i utwardzone zawieszenie, a także specjalną płytę chroniącą silnik od spodu. Jednostka napędowa jest zaplombowana i nie wolno (pod karą dyskwalifikacji) dokonywać w niej żadnych samodzielnych przeróbek. Ma to na celu wyrównanie mocy, a co za tym idzie także szans wszystkim uczestnikom Pucharu.

W tym roku przepisy techniczne nieco się zmienią, a podyktowane jest to głównie sugestiami zawodników, którzy mają za sobą cały sezon startów. O zmianach w regulaminie opowiada zwycięzca zeszłorocznego Pucharu Daewoo Lanos - Jacek Sikora:

Nasze sugestie dotyczyły głównie spraw bezpieczeństwa i trwałości tych samochodów. Prawdopodobnie organizator zezwoli na obspawanie nadwozia i montaż dowolniej klatki bezpieczeństwa. Ma to na celu usztywnienie karoserii, która w rajdach poddawana jest ogromnym przeciążeniom. Nasze auta muszą być także dostosowane do nowych przepisów FIA dotyczących montażu układu gaśniczego, folii antyodpryskowej na szybach i innych ważnych detali. Rozwiązany będzie także problem wysokości samochodu poprzez dopuszczenie regulacji przedniego zawieszenia. Ujednolicono także punkt dotyczący nieregulaminowych przeróbek, które zawsze będą kończyć się dyskwalifikacją załogi. Puchar Lanosa jest zdecydowanie najbardziej przystępną formą uczestnictwa w rajdach na poziomie Mistrzostw Polski. Otrzymujemy samochody gotowe do jazdy, z pełnym wyposażeniem sportowym i mamy możliwość wygrywania atrakcyjnych nagród pieniężnych. Dlatego właśnie ta klasa markowa cieszy się coraz większą popularnością szczególnie u młodych zawodników.

W sezonie 2000 spośród kierowców lanosów największą liczbą zwycięstw w poszczególnych rajdach może poszczycić się załoga Andrzej Spława-Nejman z pilotem Pawłem Żakiem, jednak jeszcze w trakcie sezonu zostali oni zdyskwalifikowani po stwierdzeniu przez sędziów braku plomb w układzie napędowym podczas Rajdu Rzeszowskiego. Tym, który przez cały sezon zaciekle walczył ze Spławą-Nejmanem był Jacek Sikora, którego w sezonie pilotowali Lech Wójcik i Marek Kaczmarek. To właśnie on odebrał główną nagrodę za wygranie Pucharu Lanosa - daewoo nbirę.

Lista zgłoszeń na sezon 2001 już teraz obejmuje 12 załóg. Rewanż zapowiada faworyt - Andrzej Spława-Neyman, który już teraz intensywnie przygotowuje się do rajdów. Jacek Sikora również nie zamierza odpoczywać i na pewno będzie bronił swojego tytułu. Jest kilku nowych zawodników, w większości młodych, tuż po zrobieniu licencji IR, są też tacy, którzy do rajdów w możliwie najtańszym wydaniu przeszli z innych dyscyplin sportu samochodowego.

LISTA ZAWODNIKÓW RPL 2000

1. BOCHEŃSKI Maciej /A. Rzemieślnik/

2. CHUDZIKIEWICZ Jan /A. Krakowski/

3. SKOWRON Piotr /A. Ziemi Kłodzkiej/

4. SOLARSKI Dariusz /A. Śląski/

5. SPŁAWA-NEYMAN Andrzej /A. Rzemieślnik/

6. SZARAMA Andrzej /A.Olsztyński/

7. URBANOWSKI Marcin /A. Wrocławski/

ZAKUPILI SAMOCHODY DO RPL PO SEZONIE 2OOO

8. DZITKO Adam /A. Polski/

9. KILANOWSKI Maksymilian /A. Olsztyński/

W trakcie załatwiania formalności związanych z zakupem:

10. MACIEJCZYK Dariusz /A. Małopolski/

11. KOCZUR Krzysztof /A. Polski/

2 samochody dla Auto Centrum Rzeszów, z których jeden będzie przeznaczony dla p. Marka RYNDAKA /Moto-Car Rzeszów/, a drugi dla innego zawodnika, który uprzednio uzyska akceptację PZM.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: motor | sikora | samochody | elmot | Auta | Daewoo | Puchar
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy