Roomster od 46 tys. zł

Tym razem byliśmy w Pradze, gdzie uczestniczyliśmy w pierwszych jazdach testowych zupełnie nowym modelem Skody - Roomsterem. To samochód, którym Czesi chcą utworzyć zupełnie nowa klasę pojazdów.

Dlatego trudno odpowiedzieć na pytanie, jakie auto będzie bezpośrednim rywalem Roomstera. Nie będą to Renault Modus czy Fiat Idea, bowiem Roomster jest zdecydowanie większy, co widać szczególnie po bagażniku. Nie będą to także kompakty, bo Roomster jest zwyczajnie... zupełnie inny.

Z jakim samochodem więc przyjdzie rywalizować nowej Skodzie? Wszystko wskazuje na to, że z... Citroenem Berlingo i Renault Kangoo, choć Czesi bronią się jak mogą przez pozycjonowaniem Roomstera w tej klasie pojazdów, widząc konkurentów raczej w Golfie Plus, Corrolli Verso czy Focusie C-MAX.

Reklama

Nowa Skoda może szokować stylistyką - przednia cześć pojazdu zupełnie nie pasuje do tylnej. Jednak Skody nie kupuje się dla ładnego wyglądu, ale dla doskonałej relacji ceny do jakości...

A ile ta cena będzie wynosić? Specjaliści ze Skody doskonale zdają sobie sprawę, że bardzo dużym atutem ich samochodów jest stosunkowo niski koszt zakupu. Dlatego i w wypadku Roomstera cena ma być bardzo konkurencyjna. Dokładny cennik nie został jeszcze opracowany, ale już wiadomo, że najtańszy Roomster z trzycylindrowym silnikiem 1.2 będzie kosztował ok. 46 - 47 tys. zł. W zamian otrzymamy auto wyposażone m.in. w ABS, 4 poduszki powietrzne, wspomaganie kierownicy i czujniki parkowania.

Skoda zakłada jednak, że w Polsce najlepiej będzie sprzedawał się Roomster w lepszej wersji wyposażeniowej Style z nową, przejętą od Volkswagena jednostką napędową o pojemności 1.6 i mocy 105 KM. Za samochód ten, wyposażony m.in. w elektryczne przednie szyby i lusterka oraz półautomatyczną klimatyzację trzeba będzie zapłacić ok. 57 - 58 tys. zł.

Roomster to bardzo ciekawy samochód. Stylistycznie wygląda jak sklejony z dwóch i... okazuje się to

być prawdą! Zbudowano go bowiem na nowej płycie podłogowej, która powstała z połączenia tylnej części płyty Octavii i przedniej części - Fabii. Stąd np. Roomster ma dużo większy rozstaw kół tylnych niż przednich, rozstaw osi większy od Octavii, a długość całkowitą porównywalną z Fabią kombi.

Oczywiście "sklejana" płyta podłogowa nie determinowała wyglądu. Intencją stylistów był stworzenie samochodu, który łączy dynamiczny "driving-room", czyli przód pojazdu z komfortowym "living-roomem".

Dużym atutem Roomstera ma być przestronność. Trzeba przyznać, że o ile z przodu za dużo miejsca nie

ma, to już z tyłu na brak przestrzeni narzekać nie można. W drugim rzędzie nie znajdziemy kanapy ale trzy indywidualne siedzenia (środkowe przydatne raczej tylko dla dziecka), które mogą być indywidualnie składane, przesuwane, a nawet wymontowane z samochodu (system ten nosi nazwę varioflex i jest standardem od najtańszej wersji wyposażeniowej). Dzięki temu pojemność bagażnika waha się od 450-560 litrów (w zależności od przesunięcia foteli) aż do 1780 l (po wyjęciu foteli).

Skoda Roomster będzie napędzana jednym z trzem silników benzynowych (1.2, 1.4, 1.6, moce: 64/85/105 KM) lub jednym z trzech Diesli (1.4, 1.9, moce: 70, 80, 105 KM).

Za około rok gama poszerzy się o wersją dostawczą (van), która ma charakteryzować się mniejszym przeszkleniem tylnej części nadwozia. Nie przewiduje się Roomstera z napędem na cztery koła.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Skoda Roomster | czesi | auto | Skoda
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy