Punto na Elmocie!
Największym wydarzeniem tegorocznego Rajdu Elmot stał się niewątpliwie pojedynek najlepszych załóg klasy Super 1600, coraz lepiej obsadzonej i prezentującej coraz wyższy poziom techniczny.
Pojedynki najmocniejszych obecnie wersji Peugeota 206, Fiata Punto i Opla Corsy, dostarczyła kibicom i przedstawicielom mediów ogromnych emocji. Relacje poszczególnych teamów przeczytasz TUTAJ
Zobacz galerię zdjęć z rajdu Elmot
Postrzegany jako faworyt Damian Jurczak w Punto Super 1600, pilotowany przez Ryszarda Ciupkę, nie potwierdził w początkowej fazie imprezy swojej dominacji.
Dwuletnia przerwa w startach, przedzielona jedynie krótkim występem na warszawskim Rajdzie Barbórki w grudniu ubiegłego roku, dała znać o sobie. Kierowca Fiat Auto Poland uzyskiwał czasy, które pozwalały mu utrzymywać drugą lub trzecią lokatę. Wyraźnie "rozkręcał" się z każdym kilometrem przejechanej trasy, o czym świadczyły znacznie lepsze czasy w drugiej pętli rajdu
Pierwszemu etapowi tegorocznego Rajdu Elmot towarzyszyła piękna, słoneczna pogoda i niemal letnie temperatury. Drugiego dnia aura miała się jednak zdecydowanie pogorszyć, mówiło się także o przelotnych opadach. Prognozy, niestety sprawdziły się. Zawodnicy rozpoczęli rywalizację na drugim etapie w opadach deszczu. Dla samochodów z napędem jednej osi warunki były szczególnie trudne. Ale Damian Jurczak z Ryszardem Ciupką prowadzili swojego Fiata Punto niezwykle sprawnie, uzyskując dobre rezultaty na kolejnych odcinkach specjalnych. Wygrali nawet dwie próby sportowe w klasie Super 1600, umacniając się na pozycji wiceliderów.
Tegoroczny Rajd Elmot okazał się imprezą niezwykle wymagającą dla pojazdów i kierowców. Trudna technicznie trasa i zmienne warunki pogodowe zebrały swoje żniwo. Wiele załóg musiało wycofać się po wypadkach lub awariach technicznych. Metę osiągnęły zaledwie 32 samochody, z 63 startujących ze Świdnicy. Tym bardziej cieszymy się więc z sukcesu zawodników zespołu Fiat Auto Poland, wspomaganego przez Fiat Bank Polska S.A. i firmę Pirelli. Damian Jurczak i Ryszard Ciupka zakończyli pierwszą eliminację RSMP na drugim miejscu w klasie Super 1600 i jedenastym w klasyfikacji generalnej. Ten dobry wynik jest nie tylko zasługą ich walecznej postawy, ale również niezawodności Fiata Punto, dostarczonego przez włoską firmę Procar. Mamy nadzieję, że również podczas drugiej eliminacji RSMP będziemy mogli oglądać pasjonujące pojedynki naszej załogi i dynamiczną jazdę, dostarczającą ogromnej dawki emocji kibicom i przedstawicielom mediów. Już dzisiaj zapraszamy na Rajd Polski, organizowany w dn. 30.05 - 1.06. 2003.
Do zobaczenia po raz kolejny na trasach Dolnego Śląska !
Relacje poszczególnych teamów przeczytasz TUTAJ