Nowy RX 450h
Na salonie samochodowym w Genewie Lexus zaprezentuje hybrydową wersję modelu RX.
Napęd Lexus Hybrid Drive zastosowany w RX 450h to zmodernizowana wersja jednostki hybrydowej , stosowanej w modelu RX 400h.
Wprowadzone zmiany pozwoliły na zwiększenie mocy zespołu napędowego, znaczące obniżenie zużycia paliwa i obniżenie emisji CO2. W hybrydowym układzie napędowym zastosowanym w nowym RX 450h, wprowadzono ulepszenia poprawiające jego sprawność podczas pracy w niskich temperaturach i właściwości trakcyjne. W tym celu zmianie uległa charakterystyka silnika elektrycznego i sposób sterowania skrzynią biegów. Trzy nowe tryby pracy zespołu napędowego ECO, EV i SNOW obniżają zużycie paliwa i poprawiają właściwości trakcyjne.
W przeciwieństwie do samochodów półhybrydowych, które wykorzystują niewielki silnik elektryczny do wspomagania silnika spalinowego, w modelu RX 450h zastosowano układ w pełni hybrydowy. Pozwala on na korzystanie z obu silników w sposób niezależny (albo silnik elektryczny albo spalinowy) lub równoczesny. Oznacza to oszczędność energii, tak jak w przypadku układów szeregowych i pozwala uzyskać wysokie osiągi tak, jak w przypadku układów równoległych.
Do napędu RX 450h zastosowano szeregowo-równoległy napęd hybrydowy, składający się z widlastego, sześciocylindrowego silnika benzynowego i dwóch, pracujących w układzie równoległym, silników elektrycznych, umożliwiających "inteligentne" przekazanie napędu na 4 koła.
Sześciocylindrowy, widlasty silnik o pojemności 3,5 litra i układzie rozrządu DOHC został specjalnie dostosowany do potrzeb hybrydowego układu napędowego. Tak jak w przypadku modelu RX 350 wprowadzono w nim szereg ulepszeń, zwiększając moc do 183 kW/249 KM przy 6000 obr./min. oraz wartość maksymalnego momentu obrotowego do 317 Nm przy 4800 obr./min.
Moc silników elektrycznych, przedniego i tylnego to odpowiednio 123 kW / 167 KM i 50 kW / 68 KM).
Przedni i tylny silnik elektryczny uzyskują, już od zerowej prędkości obrotowej, maksymalny moment obrotowy wynoszący odpowiednio 335 Nm i 139 Nm. Zakres prędkości jazdy, dla których moment obrotowy uzyskuje maksymalną wartość został rozszerzony o 15 km/h dla silnika przedniego i o 35 km/h dla silnika tylnego.