Nowy lancer WRC05

Mitsubishi oficjalnie potwierdziło, że weźmie udział w pełnym cyklu przyszłorocznych Rajdowych Mistrzostw Świata. Za sterami nowych lancerów WRC05 zasiądą Harri Rovanpera, Gilles Panizzi i Gianluigi Gialli.

- Nasz powrót do pełnego cyklu mistrzostw jest kolejnym krokiem w ogłoszonym rok temu trzyletnim programie. Jego kolejny punkt głosi, że w roku 2006 będziemy walczyć o mistrzowski tytuł - powiedział szef Mitsubishi Motors Motor Sport, Isao Torii.

Kierowcą numer 1 zespołu będzie Fin Harri Roveanpera, który weźmie udział we wszystkich 16 eliminacjach. Z kolei Gilles Panizzi i Gigi Gialli będą się wymieniali za kierownicą drugiego lancera. Francuz będzie startował w rajdach asfaltowych, a Włoch - szutrowych. W niektórych eliminacjach zespół może się zdecydować na wystawienie trzech samochodów.

Reklama

Mitsubishi od sierpnia mocno pracowało nad nowym, przyszłorocznym modelem lancera WRC.

- Wciąż mamy dużo do poprawienia, szczególnie jeśli chodzi o aktywne dyferencjały i półautomatyczną skrzynią biegów. Nad tym pracować będziemy w pierwszej połowie sezonu. Jednak w drugiej naszym celem będzie miejsce na podium, szczególnie zależy nam na dobrym występie w Rajdzie Japonii - dodał Isao Torii.

W przyszłym sezonie najnowszą bronią Mitsubishi będzie lancer WRC05, który zadebiutuje na rajdzie Monte Carlo, pierwszej eliminacji mistrzostw.

Samochód znacząco różni się od tego, który można było obserwować w wybranych rajdach tegorocznego cyklu.

Przede wszystkim od przyszłego roku regulamin dopuszcza większą o 30 mm maksymalną szerokość samochodu (zwiększono ją z 1770 do 1800 mm). Stąd nowe mitsubishi otrzymało nowe błotniki oraz zderzaki.

Większa szerokość pozwoliła oczywiście podnieść rozstaw kół, a to z kolei wymusiło znaczące modyfikacje wahaczy i stabilizatorów oraz amortyzatorów.

Zmiany w silniku dotyczą sterowania sprężarki. Zastosowano nowy zawór upustowy oraz zawór zmniejszający tzw. turbodziurę. Zmodyfikowano również samą turbosprężarkę.

Skrzynia biegów to półautomatyczna przekładnia, w której biegi zmienia się za pomocą łopatek umieszczonych za kierownicą bez używania sprzęgła.

Wciąż trwają prace nad aktywnymi dyferencjałami. Wszystko wskazuje na to, że centralny będzie aktywny dopiero od Rajdu Meksyku, który rozegrany zostanie w marcu. Natomiast przedni i tylny będą na początku roku przechodziły intensywne testy i trafią do samochodów w zależności od ich wyników. Warto dodać, że od 2006 roku stosowanie aktywnych dyferencjałów będzie zabronione regulaminem.

Starty w bieżącym roku wykazały, że lancer WRC potrzebuje dłuższych przełożeń biegów pierwszego, trzeciego i czwartego. Będą one stosowane od Rajdu Nowej Zelandii.

- Naszym celem jest zakończenie wszystkich prac nad samochodem w pierwszej połowie roku. Dopiero wtedy będziemy się skupiać się nad czasami, czy zdobywaniem miejsc na podium - powiedział dyrektor techniczny zespoły, Mario Fornaris.

W przyszłym roku po raz pierwszy w historii Mitsubishi Motors Motor Sport będzie używało ogumienia Pirelli.

Porozmawiaj na Forum.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Mitsubishi | wrc
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy