Nowa generacja veyrona?
Dwa lata temu, na salonie samochodowym we Frankfurcie, Bugatti zaprezentowało prototyp ogromnego, reprezentacyjnego hatchbacka o nazwie C16 galiber.
Auto przeznaczone było dla czterech osób, za napęd odpowiadała znana z veyrona - ośmiolitrowa, szesnastocylindrowa jednostka, której moc z 1001 KM ograniczono do 800 KM.
Chociaż przedstawiciele Bugatii nieśmiało wspominali o rozpoczęciu produkcji, ostatnimi czasy wszelki słuch o nowych modelach Bugatti zaginął. Aż do teraz.
Niemiecka prasa ujawniła, że firma, która jest obecnie częścią koncernu Volkswagena, przygotowuje się do produkcji nowego auta. Tym razem nie będzie to jednak najszybszy, seryjnie produkowany samochód świata, ale reprezentacyjna limuzyna, która technicznie bazować ma na płycie podłogowej nowego audi A8. Pojazd miałby trafić do produkcji po zakończeniu kariery veyrona, co planowane jest na rok 2014.
Auto najprawdopodobniej czerpać będzie z rozwiązań stylistycznych zastosowanych w C16 galiber. Niestety, na dokładniejsze dane przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać.
Zostań fanem naszego profilu na Facebooku. Tam można wygrać wiele motoryzacyjnych gadżetów. Wystarczy kliknąć w "lubię to" w poniższej ramce.