Niesamowicie dobry manewr Kubicy
Wielki sukces Roberta Kubicy w Interkontynentalnym Pucharze FIA czyli na nieoficjalnych mistrzostwach świata Formuły 3. Polski kierowca zespołu Carlin Honda zajął drugie miejsce w 52. Macau Grand Prix.
Polak po pasjonującej walce minimalnie przegrał z Brazylijczykiem Lucasem di Grassi (Dallara Mercedes-HWA). Trzeci był Niemiec Sebastian Vettel (Dallara F305-Mercedes).
Robert do wyścigu na ulicznym torze w Macau wystartował z drugiej pozycji, tuż za zwycięzcą sobotnich klasyfikacji Loicem Duvalem (także Dalara z silnikiem Mercedesa). Po kilku okrążeniach, korzystając z nieco szybszego auta wyprzedził go di Grassi. W tym samym czasie sędziowie ukarali za falstart lidera wyścigu Duvala (musiał zjechać do depo), i krakowski kierowca znowu znalazł się na drugiej pozycji.
Po kilku następnych okrążeniach Kubica był już pierwszy. Znakomitym manewrem wyprzedził di Grassi. Niestety żółta flaga spowodowała, że następne okrążenia bolidy jechały za safty carem. Tuż po jego zjechaniu z toru Robert wyprzedzony został po raz kolejny przez di Grassi i wyścig ukończył na drugiej pozycji.
Przypomnijmy, że na początku grudnia na Circuit de Catalunya koło Barcelony nasz najlepszy kierowca wyścigowy po raz pierwszy zasiądzie w bolidzie Formuły 1. Podczas trwających jeden dzień testów Polak będzie miał okazję jeździć R25 czyli bolidem Renaulta, który wygrał tegoroczne mistrzostwa F1.
Robert Kubica: "Przewaga, którą uzyskałem nad Lucasem di Grassim została zniwelowana przez neutralizację i wyjazd samochodu bezpieczeństwa, który nastąpił w najgorszym możliwym momencie. Po restarcie nie udało mi się obronić prowadzenia - samochód nie był ustawiony pod szybką jazdę na prostej. Podczas dwóch pozostałych do mety okrążeń nie miałem już szans na przeprowadzenie ataku, bo auto osiągało optymalną formę dopiero po przejechaniu kilku kółek wyścigowym tempem. Drugi rok z rzędu musiałem zadowolić się drugą pozycją. Szkoda, bo do zwycięstwa zabrakło bardzo niewiele".
Trevor Carlin (szef zespołu Kubicy): "Drugie miejsce Roberta w Macau Grand Prix to największy zawód w całej mojej wyścigowej karierze. Jechał doskonały wyścig, a prędkość z jaką oddalał się od di Grassiego najlepiej świadczy o tym, kto był najszybszym kierowcą w Pucharze Interkontynentalnym. Problem polegał na tym, że samochód Roberta był ustawiony tak, by zmaksymalizować przewagę w środkowej, krętej części toru. By dobrze wykorzystać takie ustawienie, trzeba być Robertem Kubicą. Niestety, auto nie było najszybsze na prostej, co ułatwiało ataki przeciwnikom po starcie i restarcie. Niewielu młodych kierowców bardziej zasługuje na miejsce w Formule 1. Jeśli Robert tam trafi, będę najszczęśliwszym człowiekiem świata".
Lucas di Grassi: "Bez neutralizacji nie miałbym absolutnie żadnych szans na wygranie tego wyścigu. Manewr Roberta, który wyprzedził mnie przy dublowaniu rywala, był niesamowicie dobry".
Wyniki
1. Lucas di Grassi (BR) Dallara F305-Mercedes 40.49,730
2. Robert Kubica (PL) Dallara F305-Mugen +0,659
3. Sebastian Vettel (D) Dallara F305-Mercedes +3,924
4. Joao Paulo de Oliveira (BR) Dallara F305-Toyota +7,003
5. Kazuki Nakajima (J) Dallara F305-Toyota +8,619
6. Loic Duval (F) Dallara F305-Mercedes +8,705
7. Christian Bakkerud (DK) Dallara F305-Mugen +11,185
8. Paolo Montin (I) Dallara F305-Mugen +12,490
9. Romain Grosjean (F) Dallara F305-Opel +13,007
10. Frank Perera (F) Dallara F305-Opel +13,290
11. Guillaume Moreau (F) Dallara F305-Opel +13,890
12. Fabio Carbone (BR) SLC R1-Opel +16,445
13. Karl Reindler (AUS) Dallara F305-Mugen +17,334
14. Mike Conway (GB) Dallara F305-Mercedes +17,808
15. Michael Ho (MO) Dallara F305-Toyota +26,120
16. Rodolfo Avila (MO) Dallara F305-Mercedes +28,615
17. Daisuke Ikeda (J) Dallara F305-Toyota -1 okr.
18. Lei Kit Meng (MO) Dallara F305-Opel -1 okr.
19. Jo Merszei (MO) Dallara F305-Mugen -1 okr.
20. Steven Kane (GB) Lola B05/30-Mugen -2 okr.
Więcej informacji na temat sportów samochodowych przeczytasz TUTAJ.