Historia: volkswagen golf VI
Szósta generacja volkswagena golfa trafiła do sprzedaży w październiku 2008 roku.
Samochód był w zasadzie gruntownie zmodyfikowanym golfem V serii, zmieniono m.in. kształty karoserii (w stosunku do golfa serii V bez zmian pozostał jedynie dach), która projektowana była pod okiem Waltera de Silva.
Golf VI ma długość 4 199 mm, jest więc o pięć milimetrów krótszy od swojego poprzednika. O 20 mm - do 1 779 mm - zwiększyła się za to szerokość nadwozia. Wysokość - 1 479 mm - oraz rozstawo osi - 2 578 mm - pozostały niezmienione.
Przy okazji odświeżenia karoserii, gruntownie przeprojektowano wnętrze. Niektóre detale, takie jak chromowane i matowe aplikacje oraz okrągłe zegary i kierownicę zaczerpnięto z pasata CC, dzięki czemu wnętrze auta stało się znacznie bardziej ekskluzywne niż dotychczas.
Paleta jednostek napędowych golfa VI generacji niewiele różni się od tej, jaka stosowana była w poprzedniku. Niemieckiemu producentowi udało się jednak uporać z większością usterek, jakie trapiły wczesne konstrukcje z rodziny TSI oraz dwulitrowego turbodiesla TDI.
Pod maską VI generacji, po raz pierwszy zastosowano też turbodoładowane silniki wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem paliwa common rail. Ponadto wszystkie z silników Diesla oferowane w tej generacji wyposażone są w szesnastozaworowe głowice.
Samochód dostępny jest w czterech wersjach nadwoziowych: jako 3 i 5-drzwiowy hatchback, kombi (wariant) oraz kabriolet.
W Polsce za najtańszego golfa VI generacji - 5-drzwiowego hatchbacka z silnikiem 1,4 l (80 KM) w wersji specjalnej citiline - zapłacić trzeba co najmniej 54 990 zł.
Siedem generacji golfa. Wybierz najładniejszą według ciebie.