Dziewięć rajdów w 2002 roku

Komisja Rajdowa PZM, która zebrała się w weekend w Wiśle, przygotowała wstępny projekt kalendarza Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski na rok 2002. Obrady zaowocowały też ciekawymi zmianami regulaminu, o których opowiedział nam członek komisji i dyrektor Rajdu Polski, Grzegorz Gac.

W przyszłym roku planujemy rozegranie dziewięciu rund, spośród których dwie będą mogły być przez zawodników odliczone. Warunkiem tego jest jednak rozegranie minimum ośmiu rajdów. Jeśli z jakichkolwiek przyczyn odbyło by się mniej, odliczana będzie, podobnie jak w obecnym sezonie, tylko jedna. W przyszłym roku eliminacją mistrzostw Polski zostanie Rajd Rzeszowski. Impreza ta otrzymała wysokie oceny obserwatorów, plasując się na trzecim miejscu, za rajdami: Polski i Zimowym. Niżej oceniono pozostałe rundy, spośród których mimo niewielkich różnic punktowych, najlepiej wypadł Warszawski, najgorzej zaś Krakowski. Ten ostatni nie ma jeszcze ustalonego przyszłorocznego terminu. Organizatorzy chcieli rozegrać go w maju, ale na to się nie zgodziliśmy. Pierwsza przyszłoroczna eliminacja ? Dolnośląski Rajd Zimowy odbędzie się pod koniec lutego i gdybyśmy przystali na majowy termin Krakowskiego, mielibyśmy najpierw ponad dwumiesięczną przerwę w mistrzostwach, a następnie cztery rajdy praktycznie co dwa tygodnie. Sugerowany przez nas termin rozegrania tej imprezy to koniec marca lub początek kwietnia. Organizatorzy twierdzili, że będą mieli problemy z przygotowaniem tras, że wtedy drogi mogą być jeszcze pokryte śniegiem, ale wierzę, że są to trudności do przezwyciężenia. Innym rajdem, którego termin może jeszcze ulec zmianie jest Elmot. W tym przypadku proponowana data zbiega się ze świętem narodowym i być może impreza zostanie rozegrana tydzień później niż planowano. Ograniczyliśmy także długość rajdów. Dotychczasowe minimum dla eliminacji mistrzostw Polski zostało skrócone ze 150 na 120 kilometrów. Zalecamy jednocześnie imprezy rozgrywane maksymalnie w półtora dnia. Mile widziane będą także rajdy jednodniowe. Organizatorzy będą musieli przygotować trasę tak, aby podczas jednego dnia imprezy rajdówki obsługiwane były tylko w jednym parku - przez jeden samochód serwisowy. To wszystko ma ograniczyć wydatki zespołów, które zwiększą się nieco ze względu na dodatkową rundę. W regulaminie nie ma w chwili obecnej żadnej klasy pucharowej. Prowadzone są rozmowy z Peugeotem, który chciałby uruchomić Puchar 206, ale jest jeszcze za wcześnie by podać jakiekolwiek szczegóły. Z samego Pucharu PZM zniknie natomiast klasyfikacja samochodów z turbosprężarką i napędem na obie osie. Oczywiście auta takie będą mogły wystartować w rajdzie, ale nie będą uwzględniane w wynikach sezonu. Tym samym staramy się ograniczyć ?wyścig zbrojeń? i pozwolić na rywalizację kierowcom o mniejszych zasobach finansowych ? powiedział Grzegorz Gac.

Reklama

Projekt kalendarza RSMP 2002:

1. Rajd Zimowy 22-23 lutego

2. Rajd Krakowski koniec marca, początek kwietnia

3. Rajd Elmot 3-4 maja lub tydzień później

4. Rajd Polski 7-8 czerwca

5. Rajd Kormoran 28-29 czerwca

6. Rajd Rzeszowski 16-17 sierpnia

7. Rajd Wisły 6-7 września

8. Rajd Karkonoski 27-28 września

9. Rajd Warszawski 25-26 października

autoklub.pl
Dowiedz się więcej na temat: rajd
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy