Dziesięć "naj" Rajdu Polski...
Czyli co warto wiedzieć o imprezie:
1) Najliczniej obsadzony Rajd Polski odbył się 1975 roku. Na starcie imprezy stanęły aż 123 załogi, a jej zwycięzcą był Włoch Maurizio Verini w Fiacie 124 Abarth.
2) Najgorszą frekwencję impreza miała w 1921 roku, a więc podczas pierwszej edycji Rajdu Polski. Wzięło w nim udział zaledwie 6 załóg. W czasach współczesnych najsłabiej obsadzony Rajd Polski odbył się w 1990 roku. Do Wrocławia przyjechały tylko 53 załogi, a zwycięzcą imprezy był Belg Robert Droogmans w Lancii Delta Integrale.
3) Najwięcej zagranicznych kierowców zgłosiło się do Rajdu Polski w 1977 roku. Wzięło w nim wówczas udział aż 73 obcokrajowców.
4) Najgorszą obsadę zagraniczną Rajd Polski miał w 1947 roku. Na starcie imprezy stanął tylko jeden Czechosłowak. W ostatnim czasie najmniej kierowców z zagranicy (trzech) przyjechało na zawody w 1999 roku. Bazą Rajdu Polski był wówczas Kraków, a ich zwycięzcą został Robert Gryczyński w Toyocie Corolli WRC
5) Najwięcej zwycięstw w Rajdzie Polski ma na swoim koncie Sobiesław Zasada. Trzykrotny rajdowy mistrz Europy wygrywał tę prestiżową imprezę czterokrotnie za każdym razem jadąc innym samochodem: 1964 (Steyr-Puch 650 TR), 1967 (Porsche 912), 1969 (Porsche 911 S), 1971 (BMW 2002 TII).
6) Najdłuższą trasę Rajd Polski miał w 1939 roku (4500km). W czasach powojennych najwięcej kilometrów (3457) zawodnicy przejeżdżali w 1964 roku.
7) Najkrótszą trasę Rajdu Polski organizatorzy wytyczyli w 1921 roku (ok. 600 km). Ostatnio najbardziej kompaktową trasę miał Rajd Polski 2000. Wówczas całkowita jej długość wynosiła (746,74 km).
8) Najczęściej zwycięzcy Rajdu Polski zasiadali za kierownicami samochodów marki Ford (7 razy): 1930, 1988, 1989, 1993, 1994, 1997, 2002 oraz Fiat (również 7 razy): 1928, 1938, 1972, 1973, 1975, 1978, 1979). Po 5 zwycięstw odnieśli kierowcy Toyoty: 1995, 1996, 1999, 2000, 2001, Lancii: 1947, 1976, 1977, 1990, 1991 oraz Austro-Daimlera: 1923, 1924, 1925, 1927, 1929.
9) Największa przewaga między zwycięzcą Rajdu Polski, a drugim zawodnikiem miała miejsce w 1973 roku, kiedy to Achim Warmbold (Fiat Abarth 124) pokonał Egona Culmbachera (Wartburg 353) różnicą 3 godzin, 1 minuty i 59 sekund. Na trzecim miejscu uplasował się Maciej Stawowiak (Fiat 125p). Rajd Polski był wtedy jedyny raz rundą mistrzostw świata.
10) Najmniejsza różnica na mecie wystąpiła w 1923 roku kiedy to Henryka Liefelda (Austro-Daimler) i Jana Siroucka (Praga Grand) sklasyfikowano ex-aequo na pierwszym miejscu. W czasach współczesnych najbardziej zażartą walkę o zwycięstwo śledziliśmy w 1996 roku, kiedy to Krzysztof Hołowczyc (Toyota Celica Turbo 4WD) pokonał zaledwie o 12 sekund Niemca Dietera Deppinga (Ford Escort Cosworth). Olsztynianin był wówczas pierwszym po dwudziestu latach polskim kierowcą, który wygrał Rajd Polski.