Volvo 940
Wtorek, 5 września 2023 (10:28)
Aktualizacja Środa, 10 stycznia 2024 (14:13)
Szwedzki koncern motoryzacyjny Volvo pod koniec XX wieku miał w ofercie kilka aut uznawanych obecnie za potencjalne klasyki. Jednym z nich jest Volvo 940 – samochód z segmentu E, produkowany od 1991 do 1998 roku. To następca modelu 740 i jednocześnie poprzednik modelu S80. Pojazd występował w dwóch wersjach nadwozia, jako sedan oraz kombi, i był wyposażony wyłącznie w silniki czterocylindrowe.
Volvo 940 - najważniejsze informacje
-
Marka:
-
Rozpoczęcie produkcji:
1991
-
Zakończenie produkcji:
1998
Volvo 940. Historia modelu
Volvo 940 to samochód osobowy z klasy średniej-wyższej, produkowany w latach 1991-1998, a zarazem także zastępujący wysłużoną już serię 700 (740/760). Model zachwycał wysoką jakością. Ze względu na zaawansowany proces produkcji był odporny na korozję. Doskonale znosił także brak czynności konserwacyjnych, co w przypadku aut wielu innych producentów było częstym powodem awarii.
Volvo 940 – generacje
Pierwsza generacja Volvo 940 (1991-1998) – samochód w pierwszej generacji został pokazany motoryzacyjnemu światu w 1991 roku. Wtedy też rozpoczęła się jego aktywna sprzedaż na kilku wyselekcjonowanych rynkach. Auto stanowiło bezpośredniego następcę Volvo 740 produkowanego od 1984 do 1992 roku.
Model 940 był znacznie nowocześniejszy i dostosowany do ówczesnego rynku. Pierwszy i zarazem także ostatni lifting tego auta nastąpił w 1995 roku, kiedy to wycofano kilka jednostek napędowych i zastąpiono je nieco nowszymi konstrukcjami. O bezpieczeństwo „zadbały” dodatkowe boczne poduszki powietrzne. Auto występowało jako kombi i sedan.
Volvo 940 – dane techniczne
- Pierwsza generacja Volvo 940 (1991-1998) – pojemność silników: 2,0-2,8 l; moc silników: 82-190 KM; napęd na tylne koła; skrzynie biegów: manualne 4b i 5b, automatyczne 4b
Volvo 940 – ciekawostki
Samochód był duży nawet jak na swoją klasę – miał aż niespełna 487 cm długości oraz 176 cm szerokości. Ważył przy tym od 1350 kg (zależnie od wersji). W efekcie wymagał dobrych umiejętności w trakcie prowadzenia. Manewrowanie nim, szczególnie w ciasnych parkingach i zurbanizowanych miastach, nie należało do prostych. W zamian kierowca oraz pasażerowie otrzymywali niezwykły komfort jazdy wynikający z dużej przestrzeni oraz komfortowych foteli. Ponadto szczególnie duży okazał się bagażnik – w wersji sedan osiągał pojemność aż 475 l, podczas gdy w kombi przy złożonych fotelach – bagatela, 2100 l.
Więcej na temat Volvo 940
Volvo 940 - Wiadomości
-
Testujemy używane: Volvo 940
Środa, 21 grudnia 2005 (08:47)Gdyby brać pod uwagę stopień konserwatyzmu, to samochody produkowane w Szwecji niewątpliwie znalazłyby miejsce „na pudle”. Już pierwsze spojrzenie w kierunku prezentowanego...