Seres 3

Czwartek, 21 grudnia 2023 (16:17) Aktualizacja Czwartek, 11 stycznia 2024 (10:08)
Seres 3 to jeden z dwóch produkowanych obecnie samochodów marki Seres. Jest przedstawicielem niezwykle popularnego segmentu C crossover. Auto, mierzące jedynie 435 cm, konkuruje z wieloma innymi o podobnej charakterystyce, w tym Kią Niro, Nissanem Qashqai oraz Toyotą C-HR. Samochód jest produkowany od 2020 roku w chińskim mieście Chongqing.
Seres 3 - najważniejsze informacje
Seres 3 powstał z myślą o rynku europejskim. /materiały prasowe

Seres 3 - najważniejsze informacje

  • Marka:

  • Rozpoczęcie produkcji:

    2020

Seres 3. Co to za chiński samochód?

Seres 3 to tak naprawdę Fengon 500 – samochód pierwotnie wyprodukowany przez markę Fengon, będącą spółką zależną firmy DFSK Motor. Auto jest, w zależności od rynku, sprzedawane pod zupełnie różnymi nazwami, w tym jako DFSK Seres 3, Fengon E3 oraz tytułowy Seres 3. Model został zaprezentowany pod tą ostatnią nazwą w 2020 roku.

Głównym punktem wyróżniającym model Seres 3 jest jego zachowawcza, choć atrakcyjna wizualnie stylistyka. Dzięki niej może z łatwością konkurować z wieloma samochodami popularniejszych marek.

Seres 3 – generacje

Pierwsza generacja Seres 3 (od 2020) 

Seres 3 powstał w 2020 roku bez poprzednika. Samochód wizualnie cechuje się zachowawczą stylistyką oraz stosunkowo niewielkimi wymiarami zewnętrznymi. Dzięki nim stanowi doskonały wybór dla kierowców wykorzystujących go na Starym Kontynencie. Auto mierzy 438 cm długości, 185 cm szerokości oraz 165 cm wysokości, a jego waga wynosi 1650 kg.

Te parametry sprawiają, że pojazd powinien sprawdzić się doskonale w ciasnych miejskich uliczkach. Model od samego początku był przeznaczony na rynek europejski, dlatego ma stylistykę zgodną z oczekiwaniami klientów. 

Seres 3 – dane techniczne

  • Pierwsza generacja Seres 3 (od 2020) – moc silnika elektrycznego: 163 KM; napęd na przednie koła; pojemność baterii: 53,61 kWh

Seres 3. Samochód z Chin dla Europejczyków

Seres 3 był samochodem opracowanym specjalnie dla rynku europejskiego i z tego względu cechuje się głównie bogatym wyposażeniem standardowym oraz opcjonalnym. Pojazd ma między innymi skórzaną tapicerkę w standardzie (zwykle opcja ta jest płatna w przypadku innych producentów) oraz kamery 360 stopni. Dzięki nim parkowanie jest znacznie prostsze nawet na ciasnych, wąskich, europejskich miejscach parkingowych czy w niewielkich garażach.

Samochód był oferowany na początku wyłącznie w Holandii, później jednak trafił do Niemiec, a teraz, dzięki spółce Busnex, również do Polski. Następnie pojawił się także we Włoszech, Norwegii i Hiszpanii. Mimo że samochód oferowany jest na innych rynkach również jako pojazd spalinowy, w krajach Unii Europejskiej jest dostępny wyłącznie jako model w pełni elektryczny. W ten sposób chińska marka mogła pominąć wszelkie wymagania względem norm spalin, gdyż silnik elektryczny nie generuje ich w ogóle.

Warto wiedzieć, że samochód dzięki baterii o pojemności aż 53 kWh jest zdolny do pokonania na jednym ładowaniu do 350 km wedle europejskiej normy WLTP. W efekcie pojazd doskonale sprawdzi się nie tylko przy jeździe miejskiej, lecz także do pokonywania nieco dłuższych tras.

Seres 3 - Wiadomości