Harmony Intelligent Mobility Alliance
Poniedziałek, 12 maja 2025 (15:53)
Aktualizacja Poniedziałek, 25 sierpnia 2025 (12:05)
Harmony Intelligent Mobility Alliance to nazwa grupy utworzonej przez chińskiego producenta elektroniki – Huawei. W odróżnieniu od Xiaomi firma nie oferuje samochodów pod swoim znakiem, ale tworzy je we współpracy z uznanymi chińskimi producentami aut.

Harmony Intelligent Mobility Alliance - najważniejsze informacje
-
Data powstania:
2023
-
Kraj:
Chiny (ChRL)
Czym jest Harmony Intelligent Mobility Alliance?
Harmony Intelligent Mobility Alliance swoje korzenie ma w 2021 roku. Wówczas to światło dzienne ujrzał pierwszy model nowej chińskiej marki – Aito M5. Samochód został opracowany we współpracy Huawei z chińskim producentem samochodów Seres Group. Firma zajmująca się dotychczas elektroniką odpowiadała przede wszystkim za stworzenie systemu inforozrywki. Co ciekawe, samochód debiutował nie tylko jako elektryk, ale również z silnikiem spalinowym pełniącym funkcję range extendera.
W 2023 roku z kolei w czasie premiery pierwszego modelu kolejnej nowej marki, Luxeed S7, tym razem opracowanego we współpracy z koncernem Chery, Huawei ogłoszono również specjalny sojusz motoryzacyjny – Harmony Intelligent Mobility Alliance (HIMA).
Jakie marki oferuje Harmony Intelligent Mobility Alliance?
W jego ramach chiński producent elektroniki współpracuje z uznanymi koncernami motoryzacyjnymi z Państwa Środka przy tworzeniu nowych samochodów. W przypadku każdego z producentów alians dotyczy innej marki (co ważne każda z nich działa tylko w Chinach). Na liście znalazły się:
- Aito (stworzona z Seres Group): została założona w 2021 roku i dotychczas oferuje cztery SUV-y: M5, M7, M8 oraz M9. W zależności od modelu samochody mogą być dostępne w wariantach elektrycznych lub doposażone o silnik spalinowy pełniący funkcję range extendera.
- Luxeed (opracowana z Chery): została stworzona w 2023 roku i skierowana do klientów szukających aut luksusowych. W jej ofercie znajdują się obecnie dwa modele – elektryczny sedan S7 oraz SUV coupe, R7. Ten drugi model można nabyć nie tylko jako „zwykłego” elektryka, ale również w wariancie z silnikiem spalinowym pełniącym funkcję range extendera.
- Stelato (stworzona ze spółką zależną koncernu BAIC): została utworzona w 2024 roku i, podobnie, jak Luxeed, ma na celu odpowiedzieć na potrzeby klientów szukających luksusowych samochodów z napędem elektrycznym. Obecnie w jej ofercie znajduje się tylko jeden model – S9 limuzyna dostępna jako wariant wyłącznie elektryczny lub w zestawie ze spalinowym range extenderem.
- Maextro (joint venture z JAC Motors): powołana do życia w 2024 roku. Pozycjonowana jest ona jeszcze wyżej niż Luxeed i Stelato i określana czasami mianem chińskiego Rolls-Royce’a. W jej ofercie znajduje się obecnie jeden model – S800. Porównywany jest on do Mercedesa–Maybacha klasy S. Podobnie jak auta wyżej wymienionych marek, w ofercie jest napęd wyłącznie elektryczny lub też wariant doposażony o range extender.
- Avatr (spółka joint venture Huawei, CATL oraz grupy Changan): jej korzenie sięgają 2018 roku, kiedy to Changan zamierzała stworzyć wspólną firmę z Nio. Ten drugi producent wycofał się jednak ze współpracy. Wkrótce jednak do grupy Changan dołączył producent akumulatorów CATL oraz Huawei. Obecnie w ofercie marki znajdują się dwa SUV-y: Avatr 07 oraz 11, a także dwa liftbacki: Avatr 06 i 12, zarówno jako wyłącznie elektryki, jak też z range extenderami.
- Shangije (marka będąca owocem współpracy Huawei i SAIC Motors): ogłoszenie wprowadzenia na rynek miało miejsce w kwietniu 2025 r. Zadeklarowano, że pierwszy model zadebiutuje jeszcze w tym samym roku.