Hybryda Plug-in Hybrid tańsza niż wersja benzynowa? Świetnie wyposażony Ford Kuga udowadnia, że to możliwe
Kuga Plug-in Hybrid to połączenie zalet dużego, wszechstronnego, rodzinnego SUV-a z walorami samochodów hybrydowych. Dynamiczna sylwetka, niezawodność oraz wysoki standard wyposażenia i jakości wykonania powodują, że auto niezmiennie cieszy się olbrzymią popularnością.
Nowa Kuga Plug-in Hybrid to nawet 68 km jazdy bez ładowania w trybie elektrycznym w mieście. Czyli tyle, ile w zupełności wystarczy na załatwienie codziennych sprawunków. Podróżowanie na trasie dom-praca-dom jest więc dla użytkowników Forda Kuga Plug-in Hybrid w zasadzie darmowe. To kierowca decyduje, kiedy i jak korzysta z zasilania elektrycznego. Do wyboru mamy silnik elektryczny, benzynowy, połączenie obu oraz użycie silnika spalinowego do naładowania akumulatora podczas jazdy. W standardzie otrzymujemy kabel do bezpośredniego ładowania z domowego gniazdka elektrycznego (opcjonalnym wyborem jest kabel do ładowania pojazdu na stacjach publicznych). Zalety są oczywiste: oszczędność paliwa i niższa emisja CO2, ale też świetna dynamika prowadzenia - 2,5-litrowy silnik spalinowy wraz z silnikiem elektrycznym zapewniają łączną moc 225 KM. Warto też pamiętać niezawodności Kugi, którą potwierdzają kolejne rankingi. Choćby brytyjskiego magazynu "What Car?", gdzie wersja z silnikami benzynowym uplasowała się na pierwszym miejscu, a z silnikami diesela — na ósmym.
Ceny nowego Forda Kuga sprawdzisz tutaj
Ford Kuga Plug-in Hybrid to SUV, który daje poczucie prestiżu. Zaprojektowany został z niezwykłą dbałością o detale - materiały są świetnie spasowane (nic nie skrzypi) i wysokiej jakości, ale też miękkie i przyjemne w dotyku. Wnętrze pozostaje nowoczesne, przyjazne i ergonomiczne - obsługa jest łatwa i intuicyjna, a wszystkie wyświetlacze czytelne. Już w standardzie otrzymujemy ogromny pakiet zaawansowanych systemów bezpieczeństwa: Pre-Collission Assist, ostrzegający przed kolizją i wykrywający zmęczenie prowadzącego, Lane Keeping Aid, czyli asystent pasa ruchu czy adaptacyjny tempomat. Do wyboru mamy różne tryby jazdy, dopasowujące się do potrzeb kierowcy oraz aktualnych warunków na drodze: sportowy, normalny, ekologiczny oraz przeznaczone na śliską nawierzchnię i śnieg lub gęsty piasek. Komfort podróżowania podniesie z kolei także dostępna w standardzie automatyczna klimatyzacja, nawigacja oraz 12.3" cyfrowy, konfigurowalny wyświetlacz. Natomiast parkowanie ułatwi kamera cofania, a wysokiej jakości muzykę zapewni system audio z 8" ekranem dotykowym oraz obsługą Apple Car Play i Android Auto (opcją jest nagłośnienia premium B&O). W oczy rzucają się również detale, które nadają poszczególnym wersjom charakteru, jak na przykład czerwone przeszycia w ST-Line karbon w ST. Na wygodę podróżowania wpływa nie tylko luksusowe wnętrze, ale też wysoka jakość zawieszenia, zapewniająca idealny balans między odczuciem nawierzchni a komfortem.
Ceny nowego Forda Kuga sprawdzisz tutaj
Hybrydowa Kuga pozostaje również samochodem niezwykle bezpiecznym, o czym świadczyć może choćby pięć gwiazdek w testach Euro NCAP. Wsparcie w prowadzeniu zapewniają kierowcy liczne systemy, jak między innymi czujniki martwego pola, adaptacyjny tempomat, asystent pasa ruchu czy system ostrzegający przed kolizją i wykrywający zmęczenie prowadzącego. Jakość podróży podniosą też dwustrefowa klimatyzacja z automatyczną regulacją temperatury, nawigacja oraz rozbudowany system audio, a życie ułatwią Ford Key Free, czyli bezkluczykowy system otwierania i zamykania samochodu czy kamera cofania. Innymi słowy, nawet mniej doświadczeni kierowcy z pewnością bezpiecznie dotrą do celu podróży. A jazda hybrydową Kugą to przyjemność, niezależnie od jakości nawierzchni czy dystansu - bez problemu odnajduje się zarówno w ruchu miejskim, jak i na dłuższych trasach. Siła i fenomen SUV-ów w dużej mierze polega bowiem na ich wszechstronności i uniwersalności, co doskonale widać na przykładzie Forda Kuga Plug-in Hybrid.
Ceny nowego Forda Kuga sprawdzisz tutaj
Wybór nowego Forda Kuga Plug-in Hybrid po prostu się opłaca. Z wielu powodów. Z jednej strony to niemal darmowe podróżowanie na krótkich dystansach po mieście, dzięki silnikowi elektrycznemu o zasięgu 68 km, z drugiej - miesięczna rata wynajmu jest niższa od podstawowej wersji z silnikiem benzynowym (podczas gdy wartość rezydualna wyższa pozostaje wyższa). Równie korzystnie prezentuje się możliwość zakupu, między innymi za sprawą wysokiego kosztu odkupu w jednym z naszych programów: Ford Opcje, Ford Leasing Opcje lub Ford Wynajem.