Bogate wyposażenie i luksusowe wnętrze, czyli Toyota Corolla Sedan
Najpopularniejszym samochodem świata może być tylko jeden model. A jest nim Toyota Corolla. Japoński kompakt znalazł miejsce w garażach, na parkingach i podjazdach prawie 50 milionów ludzi na całym świecie i od 1966 roku nieustannie kreuje standardy w swoim segmencie. Nowa Toyota Corolla wprowadza jeszcze nowocześniejsze technologie i wyższy komfort jazdy. W najnowszej odsłonie modelu obok nazwy Corolla po raz pierwszy znalazł się też napis Hybrid. Przyglądamy się temu, jak w wersji Sedan zmienił się japoński kompakt.
Jedną z najważniejszych nowości w 12. generacji Toyoty Corolli jest dostępność napędu hybrydowego. W nadwoziu Sedan Toyota zastosowała sprawdzony układ z 4-cylindrowym silnikiem 1.8, który znamy chociażby ze słynnego modelu Prius. Połączenie silnika spalinowego i napędu elektrycznego pozwoliło uzyskać łączną moc 122 KM. Mocną stroną takiego układu jest oszczędność. Spalanie Toyoty Corolli Sedan w wersji hybrydowej jest imponująco niskie - wynosi od 4,3 l benzyny na 100 km.
W nowej Toyocie Corolli Sedan można mieć również znany i ceniony silnik 1.6. Wolnossąca jednostka wytwarza 132 KM i cieszy się bardzo dobrą renomą wśród posiadaczy Toyot. Jednostka nie ma jednak wsparcia ze strony silnika elektrycznego, więc nie jest tak oszczędna jak Corolla Hybrid. Średnie spalanie Toyoty Corolli Sedan 1.6 startuje od 6,1 l/100 km. Napęd hybrydowy może być więc sensowniejszą opcją, ale wszystko zależy od preferencji kierowcy.
Hybrydowa Toyota Corolla z pewnością będzie dobrą propozycją dla osób, które dużo jeżdżą, zwłaszcza w mieście. W miejskich warunkach hybryda Toyoty jest w stanie przez ponad połowę czasu jazdy - a nawet i dłużej - korzystać wyłącznie z napędu elektrycznego, co w oczywisty sposób przekłada się na mniejsze spalanie. Stąd chociażby duża popularność samochodów tego typu wśród taksówkarzy albo w firmowych flotach.
Ile kosztuje nowa hybrydowa Toyota Corolla? Hybrydowy sedan jest droższy w zakupie od tradycyjnej odmiany spalinowej - w przypadku auta w wersji Active z 2020 roku różnica w podstawowej cenie wynosi 14,6 tys. zł - ale oszczędności wynikające z mniejszego spalania Toyoty Corolli Sedan Hybrid stopniowo rekompensują wyższe koszty zakupu.
Cenę Toyoty Corolli Sedan Hybrid obniża Ekobonus obowiązujący na auta hybrydowe, który w przypadku tego modelu wynosi 1,5%. Warto też dodać, że hybrydy Toyoty nie potrzebują alternatora, rozrusznika, paska klinowego, sprzęgła czy tradycyjnej skrzyni biegów, czyli elementów, które w konwencjonalnych samochodach są narażone na zużycie. Co więcej, system odzyskiwania energii z hamowania w autach hybrydowych w istotny sposób odciąża hamulce i zmniejsza zużycie klocków oraz tarcz hamulcowych. Nic więc dziwnego, że auta hybrydowe są tańsze w eksploatacji.
Nowa Toyota Corolla Sedan w wersji z napędem hybrydowym może kusić również wyposażeniem. Toyota przyzwyczaiła nas do tego, że swoje hybrydy oferuje z nieco bogatszym wnętrzem w standardzie, niż odmiany z silnikami konwencjonalnymi. Corolla Sedan Hybrid w podstawowej wersji ma przewagę nad najtańszą odmianą z silnikiem 1.6 chociażby dzięki automatowi, dwustrefowej klimatyzacji automatycznej, kamerze cofania oraz podłokietnikowi i nawiewom w drugim rzędzie siedzeń. Warto przy okazji dodać, że w aucie hybrydowym klimatyzacja działa również bez odpalania silnika spalinowego - kompresor jest wprawiany w ruch przez silnik elektryczny, który czerpie energię z baterii hybrydowej.
Do zakupu hybrydy mogą przekonywać kwestie wizerunkowe i dbałość o środowisko. Auta hybrydowe emitują wyraźnie mniej spalin niż te z konwencjonalnym napędem i są postrzegane jako znacznie bardziej nowoczesne. A to z kolei wpływa na wartość rezydualną hybryd. Niezawodność, niższe koszty eksploatacji i nowoczesny wizerunek sprawiają, że auta hybrydowe wolniej tracą na wartości.
Z zewnątrz dostrzeżemy, że słynny model Toyoty pozostał samochodem segmentu C, czyli tzw. kompaktem. W najnowszej odsłonie japoński producent oparł auto na nowej platformie TNGA (Toyota New Global Architecture). Oznacza to większą sztywność nadwozia i niżej położony środek ciężkości, co przekłada się na większe bezpieczeństwo i wyższą pewność prowadzenia.
Zastosowanie architektury TNGA wpływa również na wymiary Toyoty Corolli z nadwoziem sedan. Nowa konstrukcja i rozstaw osi pozwoliły zagospodarować więcej miejsca we wnętrzu samochodu, z czego ucieszą się kierowca i pasażerowie, szczególnie ci podróżujący z tyłu. Natomiast zewnętrzne wymiary Toyoty Corolli Sedan prezentują się następująco: długość auta wynosi 4630 mm, szerokość 1780 mm, a wysokość 1435 mm. Zaś rozstaw osi sedana wynosi 2700 mm. Jaka jest natomiast pojemność bagażnika Corolli Sedan? Liczy on pokaźne 471 l, na co z pewnością warto zwrócić uwagę.
Rzut oka w dane techniczne Toyoty Corolli Sedan pozwala dostrzec trzy warianty napędowe. Jak wspomnieliśmy wcześniej, do wyboru jest wolnossący silnik benzynowy 1.6 R4 lub hybryda z motorem 1.8, który składa się z 4 cylindrów. Jednostka o pojemności 1,6 l to silnik znany z wielu poprzednich modeli Toyoty. Ma renomę trwałego i niezawodnego, a w Corolli Sedan występuje w wersji z 6-biegową skrzynią manualną lub bezstopniowym automatem. W obu przypadkach dysponuje mocą 132 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 160 Nm przy 4400 obr./min. Spalanie Toyoty Corolli Sedan z tą jednostką wynosi od 6,1 l/100 km w przypadku wersji z manualną skrzynią biegów. Dane techniczne Toyoty Corolli Sedan uzupełnia napęd 1.8 Hybrid. Hybrydowy układ dysponuje łączną mocą 122 KM. W przypadku tej jednostki automat jest standardem.
Toyota proponuje obecnie Corollę Sedan w czterech wersjach wyposażenia. Podstawową odmianą jest Active. W takiej odsłonie samochód otrzymuje w standardzie 7 poduszek powietrznych i szeroki pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense. W jego skład wchodzi kilka układów, w tym system wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów czy układ rozpoznawania znaków drogowych. W podstawowej cenie Corolla Sedan otrzymuje ponadto klimatyzację, inteligentny tempomat adaptacyjny i system multimedialny z Android Auto oraz Apple CarPlay. Wariant hybrydowy w standardzie zyskuje też kamerę cofania. Opcjonalnie samochód może również dysponować przednimi i tylnymi czujnikami parkowania. Ceny Toyoty Corolli Sedan Active z rocznika 2020 startują od 71 900 zł.
Drugi poziom wyposażenia nowej Toyoty Corolli Sedan nosi nazwę Comfort. W takiej odmianie samochód jest bogatszy o kierownicę obszytą skórą, kamerę cofania w każdym wariancie silnikowym oraz felgi aluminiowe. Na tym poziomie wyposażenia w cenniku Toyoty Corolli Sedan znajdziemy dodatkowe pakiety Park, Style, Tech oraz Smart. Dzięki nim samochód może dysponować przednimi i tylnymi czujnikami parkowania, światłami głównymi w technologii LED, elektrycznie składanymi lusterkami, cyfrowym prędkościomierzem, podgrzewanymi fotelami czy nawigacją satelitarną. Ceny Toyoty Corolli Sedan Comfort z rocznika 2020 kształtują się od 80 400 zł.
Jeszcze wyżej w cenniku Toyoty Corolli Sedan znajdziemy bogato wyposażoną wersję Executive. W takiej konfiguracji już w standardzie samochód dysponuje światłami głównymi w technologii LED, elektrycznie składanymi lusterkami zewnętrznymi czy systemem bezkluczykowego dostępu. Oprócz tego w podstawowej cenie Corolla Executive otrzymuje stację do bezprzewodowego ładowania telefonu w konsoli centralnej oraz podgrzewane kierownicę, przednie fotele i skrajne siedzenia na tylnej kanapie. Wyposażenie nowej Corolli Sedan w wersji Executive można dodatkowo rozszerzyć o pakiet Vip. W jego ramach samochód otrzymuje dodatkowo wyświetlacz HUD, układy monitorowania martwego pola w lusterkach i ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu czy system automatycznego parkowania. Ceny Toyoty Corolli Sedan Executive z rocznika 2020 wynoszą od 95 400 zł.
Czwartą, ostatnią wersją wyposażenia Toyoty Corolli jest odmiana GR Sport. W takiej konfiguracji japoński kompakt otrzymuje wyposażenie dostępne w wariancie Comfort wzbogacone o ładowarkę bezprzewodową, system bezkluczykowego dostępu, wycieraczki z czujnikiem deszczu, podgrzewane przednie fotele, czujniki parkowania czy światła główne LED. Jednak tym, czym Toyota Corolla Sedan GR Sport wyróżnia się najbardziej, jest wyjątkowa stylistyka. Sedan Toyoty zyskuje smaczki o sportowym charakterze, takie jak trójramienna kierownica obszyta skórą z perforacją, specjalne fotele, czerwone przeszycia czy emblematy GR Sport. Uwagę zwracają też dach w kolorze fortepianowej czerni, dodatkowe akcenty w czarnym kolorze przy zderzakach i specjalne, ciemne felgi. Cena Toyoty Corolli GR Sport z rocznika 2020 rozpoczyna się od 94 900 zł.
Projektując nową Corollę Sedan inżynierowie Toyoty włożyli dużo wysiłku w opracowanie wnętrza auta. A to zmieniło się diametralnie. Jest bardziej przestronne dzięki smuklejszej o 24 mm desce rozdzielczej. Kokpit jest niższy, co poprawia widoczność do przodu. Z kolei obniżenie punktu biodrowego przedniego fotela pozwoliło obniżyć środek ciężkości auta i zapewnić kierowcy lepsze czucie samochodu.
Konsola środkowa jest natomiast o 42 mm szersza i o 22 mm wyższa, co poprawiło ergonomię obsługi dźwigni zmiany biegów. Japończycy zmienili również wysokość podłokietnika środkowego i zwiększyli zakres jego regulacji wzdłużnej o 20 mm. Nowa Toyota Corolla Sedan otrzymała ponadto przekonstruowane fotele z dopracowanymi poduszkami. Dało to wygodniejszą pozycję za kierownicą oraz lepszy rozkład nacisku, co zwiększa komfort i redukuje zmęczenie w długich trasach. Zadbano również o komfort pasażerów w tylnej części kabiny. Tutaj znalazł się nowy materiał poduszek siedzisk oraz oddzielne nawiewy. Ponadto osoby podróżujące z tyłu mają do dyspozycji sporo przestrzeni na nogi, dzięki odległości siedzenia przedniego od tylnego wynoszącej aż 928 mm.
Na uwagę zasługuje zupełnie nowy design wnętrza nowej Corolli. Jest znacznie bardziej spójny wizualnie, a do wykończenia kabiny wykorzystano materiały i elementy wykończeniowe wysokiej jakości, w tym detale chromowane satynowo, wstawki z lakierem Piano Black, syntetyczną i prawdziwą skórę i specjalne przeszycia. Wnętrze sedana Toyoty jest dostępne z tapicerką tkaninową lub częściowo skórzaną, w tonacjach czarnej lub kremowej. Całość uzupełnia bogate wyposażenie. Szeroki wachlarz systemów bezpieczeństwa czynnego, inteligentny tempomat adaptacyjny, wyświetlacz HUD, system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu, układ detekcji przeszkód czy inteligentny system automatycznego parkowania wyraźnie podnoszą komfort prowadzenia auta.
Nową Corollę - tak jak inne modele Toyoty - można nadal kupić w wyprzedaży rocznika 2020. W cenniku Toyoty Corolli Sedan 2020 znajdziemy rabaty nawet do 16 800 zł. Cena nowej Corolli wyprodukowanej w 2020 roku startuje od 71 900 zł. W wyprzedaży rocznika 2020 Toyota proponuje również leasing SmartPlan dla firm z ratą promocyjną od 727 zł netto za miesiąc oraz leasing konsumencki, którego miesięczna rata wynosi od 878 zł brutto. W wyprzedażowym cenniku Toyoty Corolli Sedan znajdziemy tylne czujniki parkowania w specjalnej cenie 1 zł. Taka promocja jest dostępna dla osób, które wybiorą odmianę Active lub Comfort. W pozostałych wariantach są one po prostu standardem. Przeczytaj więcej na temat Toyoty Corolli na stronie producenta.