3 topowe technologie w VW ID. To auto może być twoje w ramach atrakcyjnego najmu

Polacy, którzy decydują się na nabycie modeli ID. z rodziny Volkswagena, wybierają egzemplarze bogato wyposażone. Ponad połowa z nich korzysta z wariantów z matrycowymi reflektorami LED IQ.LIGHT. Coraz bardziej dostrzegamy, iż nowoczesne technologie podnoszą bezpieczeństwo, komfort i ułatwiają jazdę. Za sprawą długoterminowego najmu dostęp do samochodów w topowych wersjach wyposażenia jest łatwiejszy niż kiedykolwiek wcześniej.

Wyposażenie współczesnych samochodów i zastosowane w nich technologie mogą robić wrażenie. Zwłaszcza na osobach, które pamiętają "starą motoryzację" i czasy, kiedy ABS wydawał się luksusem, a na trzy pojazdy zatrzymujące się przed światłami mówiono, że właśnie zrobił się korek. Młodszym kierowcom oraz osobom bardziej zaznajomionym w motoryzacyjnych nowinkach trudniej zaimponować. Dość powiedzieć, iż części z nich podstawowe wyposażenie odmian Volkswagena ID. nie wystarcza. A jest przecież niezwykle bogate, by wspomnieć choćby o wielofunkcyjnej i podgrzewanej kierownicy, czujnikach parkowania i kamerze cofania czy automatycznej klimatyzacji. Warto więc uważnie przyjrzeć się wyposażeniu opcjonalnemu, gdyż to właśnie ono robi największe wrażenie i zyskuje na popularności. Oto trzy topowe technologie, które znajdziemy w elektrycznych modelach Volkswagena z rodziny ID.

Park Assist Plus z funkcją pamięci

Choć asystent parkowania we współczesnych samochodach nie jest niczym nadzwyczajnym, inżynierowie nieustannie udoskonalają to rozwiązanie i rozszerzają zakres dostępnych dla kierowcy opcji. Dzieje się tak nie bez powodu - wciśnięcie się w niewielką przestrzeń na zatłoczonym parkingu może być problematyczne nawet dla najbardziej doświadczonych kierowców.

Park Assist Plus to coś więcej niż tylko ułatwienie parkowania. To możliwość "nauczenia" samochodu konkretnych manewrów. Jakich? Na przykład wjazdu do naszego prywatnego garażu. Aby to zrobić, konieczne jest jedynie wjechanie do niego, a następnie zapisanie toru jazdy w pamięci.

Co więcej, Volkswagen ID. wyposażony w asystenta parkowania Park Assist Plus podpowie, czy miejsce parkingowe, które właśnie mijamy, jest wystarczających rozmiarów. Jeśli tak - zaparkuje za nas. Wyszukiwanie odpowiedniej przestrzeni odbywa się przy dwóch prędkościach: poniżej 40 km/h (miejsca równoległe) oraz mniej niż 20 km/h (dodatkowo miejsca poprzeczne).

Matrycowe reflektory LED IQ.LIGHT

Matrycowe reflektory LED IQ.LIGHT to najczęściej wybierane wyposażenie dodatkowe, na które decydują się klienci zamawiający Volkswageny ID.3, ID.4 oraz ID.5. Dlaczego? Ponieważ oferują one większe możliwości i dużo skuteczniej oświetlają drogę, a tym samym - podnoszą bezpieczeństwo jazdy po zmroku.

Matrycowe reflektory LED IQ.LIGHT to nie tylko lepsze oświetlenie jezdni i mniejsze ryzyko oślepiania innych kierowców, ale również szereg dodatkowych ułatwień. Wspomnieć warto zwłaszcza o indywidualnym wyłączaniu poszczególnych modułów i ich przyciemnianiu oraz o systemie Advanced Dynamic Light Assist.  Pozwala on na jazdę ze zmiennym rozkładem strumienia światła, dzięki czemu znacznie zmniejsza się ryzyko oślepiania kierowców jadących z naprzeciwka.

Travel Assist

Travel Assist to nic innego jak możliwość półautomatycznej jazdy. System działa na wielu różnych poziomach: aktywnie utrzymuje pojazd na środku pasa ruchu, ustawioną odległość od auta jadącego z przodu czy wcześniej wybraną prędkość maksymalną.

Każdy kierowca z pewnością przyzna, iż wówczas jazda potrafi być niezwykle monotonna, a tym samym łatwo o rozkojarzenie, chwilową nieuwagę i stworzenie zagrożenia. Warto także dodać, że na autostradzie można dodatkowo skorzystać z opcji automatycznego wyprzedzania. Funkcja nie działa w innych miejscach.

System sprawdza się jednak nie tylko przy większych prędkościach, ale również w mieście, gdzie dostosowuje prędkość jazdy do aktualnie obowiązujących ograniczeń. Zalety tego rozwiązania zauważymy też podczas podróżowania pozamiejskimi ulicami, gdzie czasem nawet co kilkaset metrów zmienia się maksymalna dopuszczalna prędkość. A przegapienie znaku mówiącego o tym, że właśnie wjechaliśmy na teren zabudowany i musimy ograniczyć prędkość do 50 km/h może mieć poważne konsekwencje.

Aby korzystać z wymienionych wyżej technologii, nie trzeba kupować samochodu w salonie. Łatwiejszym sposobem jest nowa oferta najmu Volkswagena, która niedawno zadebiutowała na rynku. Daje ona szansę na jazdę nowym autem w topowej wersji wyposażenia. To jedna, niezmienna i z góry ustalona miesięczna opłata, zawierająca w sobie ubezpieczenie, przeglądy, naprawy, assistance, zarządzanie szkodami czy możliwość skorzystania z samochodu zastępczego. Innymi słowy, po podpisaniu umowy nic nas już nie zaskoczy. No, może jedynie to, w jak dużym stopniu pomocne podczas jazdy okazują się nowoczesne technologie.

 

Artykuł sponsorowany

materiały promocyjne

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy