Nieoznakowane radiowozy BMW dla ITD. Prokuratura prowadzi dochodzenie

Prokuratura Okręgowa w Warszawie podała, że prowadzi dochodzenie w sprawie potencjalnych nieprawidłowości przy zakupie 33 pojazdów przeznaczonych dla CANARD. Postępowanie wszczęto po tym, gdy nowy Główny Inspektor Transportu Drogowego, Artur Czapiewski, złożył zawiadomienie o podejrzeniu popełnienie przestępstwa.

Zawiadomienie trafiło do Prokuratury Rejonowej Warszawa - Ochota, jednak ze względu na złożoność sprawy, zostało przekazane Prokuraturze Okręgowej w Warszawie. Rzecznik Prokuratury Okręgowej, prok. Szymon Banna, potwierdził, że obecnie trwają czynności sprawdzające.

CANARD to już nie tylko fotoradary

Według informacji przekazanej przez głównego inspektora, podejrzenie przestępstwa dotyczy celowego wydawania środków publicznych oraz działania na szkodę interesu publicznego z powodu niewystarczającego nadzoru nad projektem rozbudowy systemu CANARD, który zasadniczo obejmuje systemy odcinkowego pomiaru prędkości, systemy Red Light i fotoradary. Jednak w ramach rozbudowy systemu CANARD ITD pozyskała również 33 nieoznakowane samochody BMW, za co zapłacono ze środków publicznych około 12 mln zł. 

Reklama

12 mln zł za 33 radiowozy BMW. Popełniono przestępstwo?

Zakup 33 pojazdów w ramach projektu pochłonął około 12 milionów złotych ze środków publicznych. 

O nowych pojazdach w szeregach GITD informowaliśmy już na początku roku. Wówczas w ramach projektu rozbudowy i modernizacji Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym, flota CANARD powiększyła się o 33 nieoznakowane radiowozy BMW 330i xDrive, napędzane 2-litrowymi silnikami benzynowymi o mocy 245 KM, które do pierwszej “setki" rozpędzają się w 6 sekund. 

ITD nie potrzebuje tak mocnych i szybkich radiowozów?

Zdaniem Głównego Inspektora Transportu Drogowego, tak szybkie pojazdy miały przewyższać realne wymagania jednostki. We wniosku złożonym do prokuratury przez Artura Czapiewskiego, popełnione zostało przestępstwo, które miało polegać na “celowym wydatkowaniu środków publicznych" i "działaniu na szkodę interesu publicznego “. Inspektor wskazuje, że jest to skutek decyzji niewystarczającego nadzoru sprawowanego przez GITD, w tym głównego inspektora, którym w tym czasie był Alvin Gajadhur.

Artur Czapiewski nie wykluczył możliwości kolejnych zawiadomień w związku z weryfikacją dokumentacji finansowej innych obszarów dotyczących rozbudowy systemu CANARD.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: GITD | CANARD | BMW | nieoznakowany radiowóz
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy