Nowy Ford Explorer ma polskie ceny. Rabat już na starcie
Ford Explorer, czyli nowy elektryczny model w europejskiej gamie producenta, otrzymał polskie ceny. Już na początku producent zaproponował rabaty.
Nowy Ford Explorer jest teraz elektrycznym crossoverem i zarazem drugim modelem na prąd, który trafił do europejskiej oferty producenta. Samochód, w ramach współpracy z Volkswagenem, zbudowany został na platformie MEB, opracowanej właśnie przez niemiecki koncern. Nowy Ford Explorer oferowany jest w trzech wariantach napędowych. W standardzie samochód będzie posiadał niklowo-manganowo-kobaltowy akumulator o pojemności 52 kWh. Samochód w tej odmianie ma napęd na tylne koła i generuje 170 KM. Więcej danych producent nie podaje. Wariant ten będzie dostępny "w późniejszym terminie".
Klienci mogą jednak wybrać wersję również z napędem na tylną oś, ale z większym akumulatorem (77 kWh). Auto oferuje moc 286 KM i moment obrotowy wynoszący 545 Nm. Explorer w tym wariancie rozpędza się do 100 km/h w 6,4 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona do 180 km/h. W zależności od wybranego wariantu wyposażenia będzie ona oferować zasięg do 602 km (w standardowej wersji wyposażenia, Explorer) lub 572 km (w odmianie Premium). Ładowanie prądem stałym z poziomu 10 do 80 proc. zajmie ok. 28 minut. Elektryczny Ford jest w stanie przyjąć prąd o mocy 135 kW.
Ford Explorer dostępny jest również z akumulatorem o pojemności 79 kWh oraz napędem na wszystkie koła. W takiej opcji samochód generuje 340 KM. Ford deklaruje, że maksymalny moment obrotowy silnika na przedniej osi to 134 Nm, a na tylnej - 545 Nm. Na rozpędzenie się do pierwszej setki Explorer potrzebuje 5,3 sekundy. Podobnie, jak w wyżej opisanej odmianie, tu również prędkość maksymalna została ograniczona do 180 km/h. Także tutaj obie odmiany wyposażenia różnią się zasięgiem. W wersji Explorer wynosi on 566 km, a w odmianie Premium - 532 km. Samochód jest w stanie przyjąć prąd stały o mocy 185 kW, a ładowanie nim sprawia, że czas uzupełniania energii z poziomu 10 do 80 proc. wynosi 26 min.
Jak już wspomniałem, Ford Explorer dostępny jest w dwóch wersjach wyposażenia. W podstawowej, Explorer, model oferuje m.in.:
- system ostrzegający przed jazdą pod prąd na drogach szybkiego ruchu
- tempomat adaptacyjny z funkcją Stop & Go
- inteligentny ogranicznik prędkości
- system monitorowania koncentracji kierowcy
- system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu, z funkcją wykrywania krawędzi jezdni
- reflektory ze światłami do jazdy dziennej oraz tylne światła w technologii LED
- 14,6-calowy ekran multimediów
- 5,3-calowy wyświetlacz wskaźników
- bezprzewodowe połączenie z telefonem za pomocą Android Auto i Apple CarPlay
- bezprzewodową ładowarkę
- dwustrefową klimatyzację
- czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- kamerę cofania
- podgrzewaną kierownicę
- fotel kierowcy z elektryczną regulacją w 12 kierunkach
- podgrzewane przednie fotele
- 19-calowe koła
Topowa odmiana, Premium, dostępna jest m.in. z:
- reflektory matrycowe LED
- system automatycznego sterowania światłami drogowymi z funkcją zapobiegającą oślepianiu
- elektrycznie i bezdotykowo otwierana klapa bagażnika
- 20-calowe koła
Ford zwraca uwagę, że auta z najsłabszą wersją napędową dostępne będą w "późniejszym terminie". Skupmy się więc na pozostałych. W przypadku odmiany z akumulatorem 77 kWh cena startuje od 218 270 zł za wersję Explorer. Wariant Premium to koszt 235 270 zł. Explorer z napędem na cztery koła w podstawowej wersji wyposażenia kosztuje 243 270 zł. Cena odmiany Premium to 260 270 zł. Warto dodać, że w tych wszystkich czterech dostępnych już wariantach Ford przewidział ceny promocyjne, które zmniejszają koszt zakupu o 1 tys. zł. Producent informuje, że promocyjna cena jest ograniczona w czasie.