Miało być spokojnie, prosto i ładnie

Choć na pierwszy rzut oka ten ford mondeo nie wykazuje żadnych mocniejszych różnic w stosunku do seryjnego egzemplarza, to jednak, po bliższych oględzinach, szybko można się zorientować, że jest to pojazd dość oryginalny.

Samochód został przygotowany przez firmę Pro Audio z Tych. Nazwa firmy sugeruje jednoznacznie, jakimi modyfikacjami zajmowano się w pierwszej kolejności i na czym fachowcy najmocniej skupili swoją uwagę.

Oczywiście chodzi o sprzęt audio i jego idealne brzmienie. Pojazd od samego początku rozpoczęcia projektu był konstruowany z myślą o zawodach Multimedia Pro. Chciano uzyskać jak najlepszy efekt samochodu widowiskowego, ale nie uciekając się do bardzo mocnych form wyrazu, które zmieniłyby oblicze forda. Lekko, z umiarem i zachowaniem stylu, bez świecidełek, gadżetów czy jakiś wodotrysków. Miało być spokojnie, prosto i ładnie.

Elegancja i dyskrecja

Samochód, mimo tego iż jest autem demonstracyjnym firmy Pro Audio, może być normalnie użytkowany bez specjalnych kłopotów. I o to właśnie chodziło. Kolory użyte we wnętrzu są zgrane z kolorystyką lakieru nadwozia oraz oryginalnych dodatków forda. Tak więc radio zostało wbudowane w przerobiona ramkę 2-din. Przy okazji zmieniono jego podświetlenie na zielony kolor forda.

Całą konsolę zdemontowano i polakierowano na srebrno. Monitor podsufitowy zamontowano w przerobionej podsufitce, która otrzymała nowy, czarny kolor. Wszystkie elementy plastikowe podsufitki polakierowano na tą samą barwę. Słupki A, B i C obszyto alcantarą, a siedzenia skórą jak również alcantarą.

Reklama

To zadanie zostało powierzone firmie Java Car Design. W ten sposób wnętrze zyskało elegancki wygląd. W drzwiach zaszły istotne zmiany tapicerek w stosunku do oryginalnych. Zmieniono miejsce położenia głośnika. Teraz nie znajduje się on pod plastikową tapicerką tylko powędrował na zewnątrz. Żeby tego dokonać, cała tapicerka drzwi została przekonstruowana, a następnie częściowo polakierowana i obszyta skórą oraz alcantarą.

Misja zakończona sukcesem

Podłogę, dach, drzwi, bagażnik, ścianę grodziową, błotniki oraz pokrywę silnika mondeo wygłuszono kompletnie matami Dynamat. Bagażnik stał się miejscem, gdzie powstała zabudowa car audio.

Przy jej budowie brano pod uwagę jeden ważny fakt, jak najmniejszą ingerencję w przestrzeń bagażową, by funkcjonalność auta nie ucierpiała zbyt mocno.

Z tego zadania wywiązano się bardzo dobrze. Skonstruowano podwójną podłogę, w której zmieściły się wzmacniacze, kondensatory, zwrotnice, procesor oraz cały układ zasilania. Podnosząc tą powstałą podłogę wciąż mamy miejsce na umieszczenie koła zapasowego, narzędzi oraz trójkąta czy gaśnicy. Styl samej zabudowy nawiązuje swoim wyglądem do znaku firmowego JL Audio.

Nie bez powodu, bo wzmacniacze użyte w konstrukcji pochodzą z katalogów tego producenta.

Sporym wyzwaniem było wykonanie obudowy głośnika basowego w kształcie loga JL Audio, ale i to się udało. Ta, która się znajduje teraz w samochodzie, to trzecia z kolei wersja skrzyni. Celem starań montażystów było osiągnięcie ideału zarówno pod względem dźwiękowym, jak i estetycznym. Na jednej i na drugiej płaszczyźnie osiągnięto sukces.

Podium i medale

Mondeo, oprócz swojej interesującej zawartości wnętrza i bagażnika, doczekało się także kilku zmian na zewnątrz. Zainstalowane zostały w nim nowe zderzaki pochodzące z modelu RC. Jest to bardzo rzadki model na naszym rynku, co podnosi poziom indywidualności tego samochodu.

Do kompletu doszły aluminiowe obręcze kół Toora. W tej szacie, nie przesadzonej i bez zbędnych fajerwerków, ford prezentuje się o wiele lepiej. Wygląd samochodu na dzień dzisiejszy nie jest jeszcze ostateczny. Na przyszły sezon szykuje się kilka poprawek i realizacja kilku zupełnie nowych pomysłów. Nie tylko jeśli chodzi o szatę zewnętrzną, ale także planowana jest dalsza rozbudowa sprzętu audio. W tym sezonie na mistrzostwach Polski we Wrocławiu zdobył tytuł v-ce mistrza w kategorii Multimedia Pro.

W przyszłym sezonie na pewno nie zostanie pominięty w walce o kolejne tytuły. Robert Miłek. Foto: autor

Komponenty zabudowy:

Jednostka centralna Clarion MAX668

Monitor podsufitowy - Clarion OHM 1053

Procesor DSP - Clarion DVH 943

Głośniki przednie - Focal 165 K2P

Głośniki tylne - Focal 165 KF

Głośnik niskotonowy - Focal 27 KX

Wzmacniacze - JL Audio 500/1 oraz 450/4

Kondensatory - DLS 2 x 1F

Akcesoria - Stinger

Wygłuszenie - Dynamat

Przewody - Caliber, JL Audio

auto tuning świat
Dowiedz się więcej na temat: Pojazd | Ford | Ford Mondeo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy