Volkswagen przedstawia plany na najbliższą przyszłość

Podczas zorganizowanej online konferencji, przedstawiciele Volkswagen Polska nakreślili obecną sytuację firmy oraz to, jakich nowości możemy się spodziewać w najbliższym czasie.

Epidemia koronawirusa poważnie odbiła się na kondycji całej branży motoryzacyjnej i Volkswagen nie jest w tym względzie wyjątkiem. Mimo to salony marki pozostały przez cały czas otwarte, a na początku kwietnia uruchomiono usługę e-Home, pozwalającą na przeprowadzenie całego procesu konfiguracji i zamówienia samochodu, bez wychodzenia z domu. Do tej pory udało się sprzedać w ten sposób kilkanaście aut, ale oprócz tego trafiła się grupa klientów, którzy zaczęli wybór auta od e-Home, ale transakcję sfinalizowali już u dilera.

Wspomniano także na konferencji o nadchodzącym face liftingu Tiguana. Przedstawiciele Volkswagena podkreślali jak ważny jest to dla nich model i trudno się dziwić. To najchętniej wybierany samochód w całym koncernie i najlepiej sprzedający się SUV w Europie. Każdego dnia z taśm montażowych zjeżdża prawie 2500 Tiguanów, a od 2007 roku sprzedano ich już ponad 6 mln. Wraz z modernizacją możemy się spodziewać zmian w stylistyce, nowych multimediów (najpewniej system infotainment i zegary wirtualne zostaną zapożyczone z odświeżonego Passata) oraz bardziej zaawansowanych systemów wsparcia kierowcy (także z Passata).

Reklama

W gamie Tiguana pojawi się także wersja z napędem hybrydowym plug-in. Chociaż przedstawiciele Volkswagena nie zdradzili szczegółów na jego temat, nietrudno się domyślić czego należy się spodziewać. Układ oparty na silniku 1.4 TSI i motorze elektrycznym generuje systemowe 204, 218 lub 245 KM. Przy okazji dowiedzieliśmy się także, że napęd ten trafi do Arteona (prawdopodobnie w wersji 218 KM, stosowanej w Passacie GTE), a oprócz nowego Golfa GTE (245 KM) otrzymamy także słabszą wersję PHEV (204 KM).

Volkswagen szykuje się też do wielkiej premiery, jaką będzie pojawienie się ID.3. Pierwszy model marki projektowany od podstaw jako elektryk oraz pierwszy przedstawiciel nowej gamy modelowej, pojawi się w Polsce w lipcu.

Na koniec wspomniano także o nowych ofertach finansowania zakupu auta. Jedną z ciekawszych jest leasing, w którym jesteśmy zwolnieni z trzech pierwszych rat, ale dotyczy to jedynie już wyprodukowanych samochodów z rocznika 2019.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy