USA - fuzja ciężarówek
Koncern Renault potwierdził, że amerykańskie instancje antymonopolowe (US Department of Justice) zakończyły analizę porozumienia podpisanego przez Renault i AB Volvo, dotyczącego pojazdów ciężarowych, wyrażając na nie zgodę. AB Volvo zgodziło się na odstąpienie produkcji pojazdów o obniżonych kabinach (śmieciarek) prowadzonej przez Volvo Trucks North America w terminie trzech miesięcy.
Jest to ostatnia zgoda otwierająca drogę do definitywnej realizacji porozumienia pomiędzy Renault i Volvo. W dniu zawarcia porozumienia Renault stanie się głównym akcjonariuszem drugiej, co do wielkości, grupy w sektorze pojazdów ciężarowych na świecie.
Zgodnie z porozumieniem Renault wymieni 100% akcji koncernu Renault V.I./Mack na 15% akcji AB Volvo. Ponadto Renault już obecnie nabyło na rynku ponad 4,5% akcji AB Volvo. Po zakończeniu tej operacji Renault będzie posiadało 20% kapitału, akcji i głosów w spółce AB Volvo.
Renault zobowiązało się nie nabywać więcej niż 20% kapitału Volvo, poza przypadkiem przejęcia lub próby objęcia kontroli nad AB Volvo przez osobę trzecią, lub przekroczenia wysokości udziałów Renault w kapitale AB Volvo przez innego akcjonariusza. Począwszy od dnia zawarcia porozumienia wyniki AB Volvo będą uwzględniane w skonsolidowanych rachunkach koncernu Renault.
Patrick Faure, obecny prezes koncernu Renault V.I./Mack i Prezes Renault Sport, opuści zajmowane stanowisko prezesa Renault V.I./Mack i zostanie Zastępcą Dyrektora Generalnego Renault. Jego kandydatura oraz kandydatura Louisa Schweitzera, Prezesa - Dyrektora Generalnego Renault zostaną wysunięte na stanowiska członków Zarządu AB Volvo.
- Cieszę się ze zgody władz amerykańskich ds. konkurencji. Pozwoli ona nowemu koncernowi Volvo Trucks - Renault V.I./Mack na rozwinięcie dynamicznej strategii rentownego wzrostu. Koncern Renault, będący głównym akcjonariuszem AB Volvo potwierdza tym samym swoje zaangażowanie w sektorze pojazdów ciężarowych - oświadczył Louis Schweitzer.
- Koncerny Renault V.I. i Mack włożyły w ciągu ostatnich lat sporo wysiłku w poprawę jakości, zmniejszenie kosztów i poszerzenie gamy usług oferowanych klientom. Dzięki temu postępowi i staraniom wszystkich naszych pracowników będziemy brali czynny udział w rozwoju nowego koncernu w trosce o zapewnienie trwałego sukcesu wszystkich trzech marek - dodał Patrick Faure.
Dzięki większym perspektywom, krok ten umożliwia Renault trwałe utrzymanie korzystnego miejsca w sektorze pojazdów ciężarowych zapewniając jak najlepsze warunki wzrostu i rentowności.