Twingo po liftingu
Renault od września odnawia gamę modeli Twingo. Zmiany obejmują detale i kolory nadwozia, nową skrzynię biegów, wystrój wnętrza oraz bogatsze wyposażenie.
Francuski producent w ten sposób odpowiada na ofensywę innych producentów: Fiata (Panda), Citroena (C2), oraz Smarta (Fortwo).
Twingo zadebiutowało na rynku w 1993 roku. W ciągu 11 lat sprzedano ponad 2.4 mln tych samochodów. W zeszłym roku Twingo było najpopularniejszym miejskim samochodem w Europie dystansując Smarta Fortwo, Forda Ka i Fiata Seicento.
Największą nowością, która od września trafi do Twingo ,jest automatyczna skrzynia biegów "Quickshift 5". Współpracować ona będzie z 16-zaworowym, benzynowym silnikiem o pojemności 1.2 l i mocy 60 KM. Skrzynia będzie miała możliwość pracy ręcznej. Ponadto kierowca będzie miał do dyspozycji przycisk "E/A", którym będzie można wybrać tryb pracy sportowy lub ekonomiczny. Średnie zużycie paliwa w trybie ekonomicznym ma wynieść zaledwie 4.9 l/100 km, co oznacza, że Twingo jest najbardziej ekonomicznym samochodem Renault o napędzie benzynowym.
Wizualnie liczący już 11 lat pojazd nie zmieni się wiele. Przesunięto na środek logo firmy, na drzwiach pojawią się nowe listwy ochronne. Twingo będzie dostępne w 11 kolorach, z czego 7 to barwy zupełnie nowe. W ofercie znajdą się nowe wersje wyposażeniowe, zastępując dotychczasowe (bez zmian pozostanie tylko Twingo Initiale).