To już koniec veyrona?
Dni najszybszego seryjnie produkowanego auta na świecie - bugatti veyron 16.4. super sport - wydają się już policzone.
Zarząd Volkswagena, do którego od 1998 roku należy marka Bugatti potwierdził, że w ofercie firmy znajdzie się wkrótce nowy model - reprezentacyjny hatchback, który najprawdopodobniej otrzyma nazwę C16 galibier. Chociaż oficjalnie nie potwierdzono, że pojazd zastąpi w ofercie marki veyrona informacje o modernizacji zakładu produkcyjnego w Molsheim zdają się na to właśnie wskazywać.
O końcu veyrona spekulowano już od dłuższego czasu. Koncepcyjne, czteroosobowe auto o nazwie C16 galibier można było podziwiać już dwa lata temu, na salonie samochodowym we Frankfurcie. Pojazd zaprezentowano również w zeszłym roku w czasie targów genewskich.
Produkcyjny model ma być budowany w oparciu o płytę podłogową nowego audi A8. Samochód napędzany będzie znanym z veyrona ośmiolitrowym, szesnastocylindrowym silnikiem. Doładowana dwoma kompresorami jednostka będzie jednak nieco słabsza, moc podstawowego modelu szacowana jest na 800 KM. Napęd przekazywany ma być na wszystkie koła za pomocą siedmiostopniowej, zautomatyzowanej, dwusprzęgłowej przekładni DSG.
Nowe auto ma szansę pojawić się na rynku przed 2014 rokiem.