Ten silnik ma 400 KM mocy i tylko trzy cylindry!

Zjawisko downsizingu zatacza coraz szersze kręgi. W Europie dużą popularnością cieszą się niewielkie, trzycylindrowe jednostki benzynowe. Gdzie leży granica osiągów tego typu konstrukcji?

Nowy, trzycylindrowy silnik o pojemności 1,5 l zaprezentował Nissan. Wspomagany turbosprężarką motor oznaczony jako DIG-TR zaprojektowany został z myślą o wyczynowym modelu ZEOD RC, który reprezentować będzie japońska markę w czasie 24-godzinnego wyścigu w Le Mans.

Trzycylindrowa jednostka rozkręca się do 7500 obr./min. Motor dysponuje mocą aż 400 KM i maksymalnym momentem obrotowym 390 Nm. Jednostka może się też pochwalić bardzo zwartą konstrukcją. Blok ma zaledwie 40 cm długości, 20 cm szerokości i 50 cm wysokości.

Co więcej, dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych technologii masa własna silnika to jedynie 40 kg! Oznacza to, że Japończykom z jednego kilograma udało się wykrzesać aż 10 KM. To wynik lepszy niż w najnowocześniejszych jednostkach 1,6 V6 turbo, które w tym sezonie napędzać będą bolidy Formuły 1.

Reklama

O tym, czy nowa konstrukcja Nissana poradzi sobie z ekstremalnymi warunkami torowymi przekonamy się 14 czerwca, gdy rozpoczną się 24-godzinne zmagania na słynnym torze Le Mans.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy