Te marki są warte najwięcej!

Firma analityczna Millward Brown - jak co roku - przygotowała raport dotyczący stu światowych marek, których znaki handlowe warte są najwięcej. Jak w tym zestawieniu poradzili sobie wytwórcy samochodów?

Tak samo, jak w zeszłym roku, na czele rankingu producentów z branży motoryzacyjnej uplasowała się Toyota. Zdaniem analityków Millwar Brown jej znak handlowy warty jest obecnie 29,598 mld dolarów. Japończycy mają ogromne powody do radości. W porównaniu z ubiegłorocznym szacunkami wartość logo Toyoty wzrosła aż o 21 proc!

Na drugim stopniu podium - również tak, jak przed rokiem - uplasowało się BMW. Wartość znaku firmowego niemieckiego producenta oszacowano na 25,730 mld dolarów - to wynik o 7 proc. lepszy niż przed rokiem.

Ze swojego wyniku mogą też być zadowoleni przedstawiciele, sklasyfikowanego na trzeciej pozycji wśród producentów samochodów, Mercedesa. Gruntowne odświeżenie palety modelowej poskutkowało rekordowym wzrostem notowań. Znak trójramiennej gwiazdy wyceniany jest dziś na 21,535 mld dolarów - aż o 20 proc. więcej niż przed rokiem! W poprzednim raporcie wartość logo szacowana była na niespełna 18 mld dolarów.

Reklama

Zaraz za podium - z wyraźną stratą do pierwszej trójki - sklasyfikowano Hondę. Wartość jej logo oszacowana została na 14,085 mld dolarów. W stosunku do wyników sprzed roku oznacza to wysoki, 14-proc., wzrost.

Pierwszą piątkę zamyka amerykański gigant - koncern Ford. W jego przypadku mówić można o prawdziwym "amerykańskim śnie". W stosunku do ubiegłorocznego zestawienia wartość znaku handlowego Forda wzrosła o rekordowe 56 proc.(!) i szacowana jest obecnie na 11,812 mld dolarów.

Co na dalszych pozycjach?

Na szóstej pozycji motoryzacyjnego "top ten", wg raportu "BrandZ Top 100", znalazł się Nissan. Wartość jego znaku handlowego - 11,104 mld dolarów - jest o 9 proc. wyższa niż przed rokiem.

Na dalekim, siódmym miejscu, znalazł się niemiecki potentat - marka Volkswagen. Znak firmowy producenta z Wolfsburga, jako jedyny w zestawieniu firm motoryzacyjnych, stracił na wartości. Obecnie logo marki wyceniane jest na 8,403 mld dolarów, czyli o 4 proc. mniej niż przed rokiem. Stratę Volkswagena z nawiązką "nadrobiło" jednak Audi. Sklasyfikowana na ósmym miejscu niemiecka marka zanotowała aż 27-proc. wzrost. Jej logo wyceniane jest obecnie na 7,058 mld dolarów.

Dziewiąte miejsce zajął debiutujący w zestawieniu Chevrolet. Wartość znaku firmowego amerykańskiej ikony motoryzacji oszacowano na 4,917 mld dolarów.

Zestawienie "top ten" producentów motoryzacyjnych zamyka Hyundai. Chociaż wartość jego znaku handlowego wzrosła o 15 proc. i wynosi obecnie 4,615 mld dolarów, w stosunku do ubiegłorocznego raportu firma spadła o jedną pozycję.

Motoryzacja nie rządzi

Warto zaznaczyć, że chociaż większość firm motoryzacyjnych odnotowała wzrost wartości znaku handlowego, ogólne wyniki branży są gorsze niż przed rokiem.

Prowadząca w motoryzacyjnym zestawieniu Toyota zajęła dopiero 26. miejsce w ogólnym rankingu. Dla porównania, w ubiegłym roku firma zajmowała 23. pozycję. BMW sklasyfikowano na miejscu 32. - aż o 8 pozycji niżej niż przed rokiem. W pierwszej pięćdziesiątce ogólnego zestawieniu - na miejsc 42. - znalazł się jeszcze tylko Mercedes, który w stosunku do poprzedniego rankingu poprawił swój wynik o jedną pozycję. Identyczny rezultat - poprawę o jedno miejsce - zanotowała sklasyfikowana na 70. pozycji Honda.

W ogólnym rankingu "BrandZ Top 100" znalazło się jeszcze miejsce dla Forda (pozycja 84.) i Nissana (pozycja 90.). Do pierwszej setki nie zakwalifikowali się natomiast pozostali członkowie zestawienia "top ten" branży motoryzacyjnej - Volkswagen, Audi, Chevrolet i Hyundai.

Za firmę z "najmocniejszym" znakiem handlowym uznano Google, które zdetronizowało ubiegłorocznego zwycięzcę - Apple. Informatyczny gigant zyskał aż 40 proc. - wartość logo Google wyceniana jest obecnie na 158,843 mld dolarów! Ubiegłoroczny zwycięzca - Apple - może się pochwalić logiem wartym 147,880 mld dolarów - jego wartość spadła o 20 proc. Trzecim najpotężniejszym znakiem handlowym jest aktualnie logo IBM. Jego wartość wyceniana jest obecnie na 107,541 mld dolarów.

Paweł Rygas

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy