Sukcesy Nissana
Nissan Motor Company ogłosił wyniki finansowe za rok podatkowy zakończony 31 marca 2001. W tym okresie Nissan zwiększył swoją sprzedaż na świecie o 4.0% - z 2 530 000 do 2 632 000 sztuk. Sumarycznie Nissan zwiększył sprzedaż na wszystkich najważniejszych rynkach zbytu oprócz Japonii, gdzie sprzedaż zmniejszyła się o 3.6% - i wyniosła 793 000 pojazdów.
W Ameryce Północnej (w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie) sprzedaż wzrosła o 5.6%, do 793 000 sztuk, pomimo osłabienia rynku w drugiej połowie roku. Sprzedaż w Europie zwiększyła się o 3.5%, osiągając wartość 533 000 samochodów. W pozostałych rejonach świata sprzedano 573 000 aut, czyli więcej aż o 14.1%; w samym tylko Meksyku sprzedaż wzrosła o 28.3%.
Także w Polsce Nissan ma się nieźle. Po 4 miesiącach sprzedaży w 2001 roku Nissan Poland notuje ponad 12% wzrost udziału w rynku. Tym samym umacnia drugą pozycję pośród japońskich producentów obecnych na naszym rynku. Od początku istnienia firmy do końca kwietnia 2001 roku Nissan sprzedał w Polsce 52 931 aut. Od stycznia do końca kwietnia 2001 roku almera zwiększyła udział w segmencie o ponad 50%, maxima QX - o 20%, a terenowe przeboje terrano II i patrol GR zanotowały ponad dwukrotny wzrost udziału w swoich segmentach.