Silnik Roku

Hybrydowy silnik Toyoty Prius okazał się wielkim sukcesem myśli technicznej inżynierów z Kraju Kwitnącej Wiśni.

1,5-litrowy spalinowo-elektryczny silnik został wybrany Silnikiem Roku 2004. Dodatkowo konstrukcja zwyciężyła w kategoriach Najlepszy Nowy Silnik 2004 roku, Najbardziej Ekonomiczny Silnik i Najlepszy Silnik w zakresie pojemności 1,4 - 1,8 l.

Silnik Roku 2004 wybierało jury złożone z 56 doświadczonych dziennikarzy motoryzacyjnych z 24 krajów. Reprezentowana była m.in. prasa amerykańska ("Car and Driver", "Playboy"), angielska ("Car") i australijska ("Wheels").

Silnik Toyoty określono jako "wybitny, podnoszący poprzeczkę konstrukcjom hybrydowym poprzez lepsze osiągi, nowszą technologię i znakomitą ekonomikę".

Reklama

Toyota nie była jedynym japońskim producentem, którego wytwór doceniło jury. Silnik Mazdy stosowany w modelu RX-8 został uznany najlepszym silnikiem o pojemności 2.5-3 l, a w trzech kategoriach doceniono silniki Hondy (hybrydowe jednostki modeli Insight i Civic oraz 2-litrowy silnik z modelu S2000).

Silniki BMW uznano za najlepsze jednostki napędowe o pojemnościach 2-2,5 l i 3-4 l. Dzięki temu bawarska firma pozostała najbardziej utytułowanym producentem w sześcioletniej historii konkursu. W sumie jednostki BMW otrzymały już 20 wyróżnień. Jednym mniej może pochwalić się Honda.

Powody do świętowania mają również Volkswagen i Mercedes-AMG. 5-litrowy diesel V10 VW wygrał kategorię silników powyżej 4 litrów, natomiast silnik oznaczony jako "65" produkcji Mercedesa-AMG został uznany jednostką o najlepszych osiągach pozostawiając w pobitym polu m.in. silniki Ferrari Porsche.

Wyniki Międzynarodowego Konkursu na najlepszy silnik:

Najlepszy Nowy Silnik 2004: Toyota Hybrid Synergy Drive (Prius)

Najbardziej ekonomiczny silnik: Honda 1.3 l. IMA (Civic)

Silnik o najlepszych osiągach: Mercedes-AMG 65 V12 (S65, CL65)

Silnik o pojemności poniżej 1l: Honda 1 l. IMA (Insight)

Pojemności 1 - 1.4 l: Honda 1.3 l. IMA (Civic)

Pojemności 1.4 - 1.8 l: Toyota Hybrid Synergy Drive (Prius)

1.8 - 2 l: Honda 2 l. (S2000)

2-2.5 l: BMW 2.5 l. (325i, X3, 525i, Z4)

2.5 - 3 l: Mazda RENESIS Rotary (RX-8)

3 - 4 l: BMW 3.2 l. (M3)

Powyżej 4 l: Volkswagen Diesel 5-litre V10 (Touareg/Phaeton)

Międzynarodowy silnik roku 2004: Toyota Hybrid Synergy Drive (Prius)

Zobacz ostatnie wydanie naszego biuletynu.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: silniki | silnik
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy